Jeg har været herinde før, kan ikke huske om det var som Hættemåge eller som RatsterZoo, men har i 2006 opdrætter vinterhvide under navnet Ratster Zoos, tabte dog interessen og mente jeg solgte den sidte hamster enten i slutningen af 2006 eller starten af 2007
Jeg kan lige starte på hamster fronten og sige jeg siden der ikke har haft hamstere, er dog "kommet til" at reservere en Roborowski hun unge fra min bror :oops:
Hun hedder Mathilde og er uden stamtavle, men jeg regner med at få lavet en på hende (Jeg har lige meldt mig ind i foreningen i går, så der går lige nogle dage før det er trådt i kraft )
Jeg har dog "tilladt" mig at sætte Sputnik's foran, da Sputnik er min brors nick når han spiller spil, men er ikke sikker på om det kan komme med på tavlen når det er mig der laver den :lol:
Men ellers er der sket en masse siden 2006..
På dyrefronten er jeg gået fra at have nogen og 30 rotter og rotte opdræt til kun at have 4 hanrotter, hvor 2 lånes ud til avl, men ingen avl herhjemme
Jeg er gået fra 2 katte til registreret opdrætternavn og ingen katte :lol:
Jeg er stadig sammen med min kæreste, vi har boet sammen, men bor nu hver for sig (Jeg bor i en 1 værelses)
Jeg fik i 2009 en dejlig datter, som bor hos min kæreste (der også er faderen)
Samtidigt fandt vi (Mig og sundhedspljesken og senere kommunen) ud af at jeg ikke var helt som andre mødre..
Jeg fik en familie-dims til at hjælpe mig hjemme fra kommunen og blev holdt godt øje med..
Fik først tid hos distriktpsykiatrien her i Fredericia der sendte mig ind til en nybegynder psykolog der mente jeg absolut intet fejlede (Imens jeg gik hos hende (spaden) var jeg skrevet op til en psykiater der havde 15 måneders ventetid) - Så hos hende blev der så lige spildt 6 måneder..
Kommunen sendte så mig til en psykolog i Kolding i forindelse med en §50 undersøgelse.. I December 2010 fik jeg så hans dom:
ADD og Skitzotypal personlighedsforstyrelse (Er dog ikke skitzofren)
i forbindelse med ADD har jeg angst og mild depresion..
Og blev pga det erklæret uegnet som mor, kommunen ville så først have haft vores datter i plejefamilie i et års tid, men jeg valgte i februar 2011 at flytte fra dem, så hun kunne blive boende..
Samme måned fik jeg en tid hos psykiateren og startede på medicin (Ritalin Uno og Sertralin)...
Kommunen holdte i starten stadig øje med min kæreste, men er efterhånden holdt helt op med det..
Familie dimsen kommer 1 gang hver 2. uge hos dem i få timer, hun kom også i starten hos mig efter jeg flyttede, men da jeg ikke har mit barn her, måtte hun ikke rigtigt komme..
Hun har så hjulpet mig med at få en hjemmevejleder istedet for, så herhjemme går det også fremad
Jeg har i denne måned haft min sidste dag hos psykiateren, så det er jo positivt Jeg får stadig Ritalin Uno og Sertralin.. Ritalinen regner jeg med at skulle have resten af livet.. Det andet regnede psykiateren med jeg skulle have min. 2 år endnu, da jeg har gode og dårlige perioder
Jeg er til daglig på kontankthjælp, hvor jeg dog er i aktivering.. Jeg er i en gruppe der ikke skal søge job, da jeg lige pt ikke ville kunne håndtere job eller uddannelse uden at gå helt ned med stress
Jeg kan derfor have dage hvor jeg virker sur og vrissen, men det skal i ikke tage personligt
Jeg glæder mig til at få min lille robo hjem og være en del af hamster verdenen igen
Hej (igen)
-
Hej (igen)
Hilsen Tanja.
Mor til en dejlig hambamse fra 2016 og en dyretosset datter fra 2009
Skizotypal har jeg ikke hørt om. Mener du mon, at du har skizotypi? Det har jeg selv Jeg er også på kontanthjælp i matchgruppe 2. Bare skriv, hvis du har lyst til at snakke med en i lidt samme situation. Det er ikke helt det samme, for jeg har ingen børn Men bare skriv, hvis det er.
Mvh Eva
Hamsternybegynder
Hamsternybegynder
-
Nej jeg mener skitzotypal, det har jeg psykolog papire påIhvarh skrev:Skizotypal har jeg ikke hørt om. Mener du mon, at du har skizotypi? Det har jeg selv Jeg er også på kontanthjælp i matchgruppe 2. Bare skriv, hvis du har lyst til at snakke med en i lidt samme situation. Det er ikke helt det samme, for jeg har ingen børn Men bare skriv, hvis det er.
Hilsen Tanja.