Hej alle på hamsterland.dk
Jeg er ejer af et dejlig lille dværghamster som hedder, ja hvad mon det kan være - Hamme. Jeg har i sin tid købt den i dyre afdelingen i plantorama i Odense. Den er ca. et år gammel og er noglelunde tam, den kan da godt nappe lidt i mig, hvis jeg sidder med den for længe i hånden og med det mener jeg mere end et halvt minut.
Det er den første hamster jeg ikke har kunnet vænne helt af med at bide/nappe. Men ellers er den meget sød.
Nu er i jo ikke helt uden viden her inde på siden, og jeg går med nogle tanker om flere hamstere og har gået med de tanker længe. Har da også været her inde masser af gange for at få så meget viden inde for faget, som nu er muligt.
Jeg havde tænkt mig at anskaffe mig en han og en hun til noget opdræt, da jeg er helt vild med de små søde unger der kommer ud af det ... selvfølgelig under behersket forhold, da jeg har læst mig frem til at de former sig ret heftigt.
I er eksperterne ... håber i vil rådgive mig lidt
Med venlig hilsen
Nicolai
Nicolai
-
Velkommen til
hvis du vil have opdræt af vinterhvide eller campbells, så sørg for de er renartede altså med stamtavler fra foreningen
hvis du vil have opdræt af vinterhvide eller campbells, så sørg for de er renartede altså med stamtavler fra foreningen
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Tak for svaret darkangel87.darkangel87 skrev:Velkommen til
- Ved du så om der er nogle opdrætter her på Fyn? Kunne virkelig godt tænke mig at komme igang med mit lille avlsprogram. Er også kun interesseret i renartede hamstere.
Har lige et andet sprøgsmål som jeg ikke synes jeg har kunnet finde svar på her inde.
1. Hvor mange gange kan en han og en hun dværghamster parres?
2. De unger der kommer ud af det og hvis der både er hanner og hunner i det kuld, kan de så også finde på at parre sig med hinanden, hvis ja, bliver de så misdannet?
Med venlig hilsen
Nicolai
Nicolai
Jeg kan svare at vis du går på bibloteket og låner bogen "hamstere" af Kenneth Worm så for du en masse at vide. svar på alle dine spørgsmål. :DNicolai skrev:Tak for svaret darkangel87.darkangel87 skrev:Velkommen til
- Ved du så om der er nogle opdrætter her på Fyn? Kunne virkelig godt tænke mig at komme igang med mit lille avlsprogram. Er også kun interesseret i renartede hamstere.
Har lige et andet sprøgsmål som jeg ikke synes jeg har kunnet finde svar på her inde.
1. Hvor mange gange kan en han og en hun dværghamster parres?
2. De unger der kommer ud af det og hvis der både er hanner og hunner i det kuld, kan de så også finde på at parre sig med hinanden, hvis ja, bliver de så misdannet?