Flora, Fauna og Corinne

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
vonJul

Flora, Fauna og Corinne

Indlæg af vonJul » 21. jan 2013 00:42

Hej allesammen.

Mit navn er Corinne, jeg er en 22-årig Radiografstuderende bosidende på Fyn.
Mit første møde med hamster er efterhånden en små 10 år siden, hvor jeg passede en venindes guldhamster indtil flere gange, men den gang var det ikke i min interesse at få hamster da jeg blev bidt indtil flere gange og blev ret bange for det. Så jeg har haft hund, kat og hest i stedet for ;)
Efter episoderne med min venindes hamster, har jeg holdt andre hamster, men det var først da en af mine forældres bekendte bad hans søn om at hente hans cambell-hamster at jeg fik lysten til at have noget med dem at gøre igen. Det er 1½ år siden nu, og jeg er flyttet til Fyn og bor nu på kollegium imens jeg studerer til Radiograf.
Fredag d. 4/1-13 tog jeg ud i Plantorama Odense og kiggede lidt omkring da jeg ikke kunne finde nogle avlere i nærheden af Odense via nettet. Jeg bad om lov til at prøve at se på alle hamsterne (guldhamster, hybrider og roborovski) og stikke hænderne ind til dem. Salgsassistenten lod mig gøre det og den næste time kiggede jeg på hamster (havde bur osv. klar til at få beboere). Da jeg stak hænderne ind til Roborovski'erne blev jeg ret fascineret over at alle tre var henne og kravle hen over min hånd og undersøge mig, så jeg besluttede mig for at købe to hunner hjem, efter at have tjekket dem for evt. wet tail. På den måde fik jeg Flora og Fauna til at underholde mig de næste år.
Jeg har planer om at i næste måned, få meldt mig ordentligt ind i DHF, jeg skal bare lige have pengene ind ;)

Flora og Fauna er som sagt mine to Roborovski-hunner, og hold da op de lever op til Roborovski-beskrivelsen. De er ikke nemme at gøre tamme, men de er dejligt nysgerrige og ekstremt aktive om natten (duh de er jo natdyr ;) ) med deres løbehjul og huler.
Jeg ville helt vild gerne vise jer dem, men i og med de er nogle sprintere og egentligt ikke sidder stille medmindre de ligger i deres hus og sover, har det været svært at få nogle billeder der ligner hamster og ikke bare farvede skygger (gode råd modtages gerne).

Nå det var lidt om os. Jeg glæder mig til at kunne lære mere om andre hamsterracer og mine egne hamster, og så få at se hvad fremtiden bringer.

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. jan 2013 07:15

Hej og velkommen :D
Når du tager billeder prøv at find noget at støtte kameraret på, og hold knappen nede et stykketid så den når at fokusere,det burde hjælpe liet med at få billeder har de hurtige roboer  :)

milla.b

Indlæg af milla.b » 21. jan 2013 07:25

Hej jeg vil også byde velkommen!
Til dig og dine to robo piger:)
Calobe's hamsteropdræt

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 21. jan 2013 09:05

Velkommen til dig og hvor hyggeligt du har 2 robo piger  :D

Du kan også prøve at stille en skål med godbidder i buret også være klar til at tage billeder når de kommer  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Luna

Indlæg af Luna » 21. jan 2013 10:13

Velkommen til! :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

vonJul

Indlæg af vonJul » 21. jan 2013 13:23

Tusinde tak for velkomsten :)

Jeg vil prøve mig frem med jeres forskellige tips. Pigerne var usædvanligt aktive i nat, da de havde fået en omgang nye tomme toiletruller som blev maltrakteret og flyttet rundt med, det var lidt sjovt at se på.

Som sagt tidligere, så glæder jeg mig til at lære mere ved at være herinde, hvem ved, jeg tropper måske op med tøsepigerne til en udstilling..

Luna

Indlæg af Luna » 21. jan 2013 13:25

Skynd dig at få taget nogle billeder af tøserne, så du kan deltage i månedens billede! :D der er 2 dage tilbage at melde sig til i! :D Du kan også tage et gammelt billede :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

vonJul

Indlæg af vonJul » 21. jan 2013 14:43

Så fik jeg klikket lidt billeder.. Konverterede en af mine store hvide plastikskuffer til fotobooth, men det var ikke nemt :P

Ved nogen om Headspot er blandt Roborovski'erne i DK ? - jeg tror nemmerlig den ene (Fauna) har headspot hvor den anden (Flora) ikke har.
Vedhæftede filer
begge.JPG
Her har vi begge tøsepiger med en af deres toiletruller - og her kan jeg ikke lige se hvem der er hvem :P
begge.JPG (144.1 KiB) Vist 6191 gange
Fauna.JPG
Så er de adskilt og her er Fauna i fuld gang med at spise rester fra kindposerne og fylde dem op igen
Fauna.JPG (148.79 KiB) Vist 6191 gange
Flora.JPG
Dette er Flora. Flora er forholdsvis nem at kende når hun trisser rundt og laver ballade, for så skiller pelsen i hovedet og giver godt udsyn til den mørke underfarve.
Flora.JPG (214.01 KiB) Vist 6191 gange

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. jan 2013 15:23

Nurh  :pinklove:

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 21. jan 2013 16:27

Hvor er de dog søde  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Besvar