Hej...
Jeg har netop købt to dværghamstre uden at have det store kendskab til dem. De er supersøde og kælne og der er intet der. Dog sagde min bror så forleden, at han har set i et program, at man aldrig må have gnavere gående i samme bur da den ene oftest er trist og stresset. I min nye hamsterbog står der det samme. Det er jo meningen at de skal have det godt så nu overvejer jeg at give det ene væk... Mit spørgsmål lyder; De snakker/skændes eller siger i hvert fald lyde. Lydene komme som oftest når de ligger sammen. Er disse lyde tegn på uvenskab eller taler dværghamstre bare? Jeg har som sagt ingen erfaring og vil dem det bedste så søger lidt råd...
Linda
Hamster lyde
Re: Hamster lyde
De kan gå sammen til de er omkring 2-3 måneder gamle men hvis det er en han og en hun kan de til de er 4 uger ca. når de siger lyde er det et tegn på uvenskab
Calobe's hamsteropdræt
-
Har du set dem slås? Har en af dem eller begge sår efter kamp?
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Jeg kan ikke se sår efter kamp og nej tror ikke jeg har set dem slås. De nærmest skrapper op ind imellem og oftest når de ligger i huset sammen. Jeg har købt et hus mere for at se om det hjalp, men de ligger sig altid i et af husene sammen. Har svært ved at finde ud af om jeg bør skille dem eller ej. Ønsker jo ikke at de kommer til at slås. De har gået sammen fra den ene blev født. Det er to hanner.
-
Det er svært at vide. Det sikre ville være at skille dem, men det må være din vurdering om du mener de kan gå sammen
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
First of all: Velkommen til
Second: Mine piger går sammen uden problemer, men jeg må sige at jeg giver credit til at de er søskende og derved altid har kendt hinanden
De kan sagtens skræppe lidt efter hinanden hvis der fx. kun er givet 1 hundekiks i stedet for 2, eller den ene kommer før den anden til evt. vandflasken. Men der bliver ventet pænt på at der er plads (og jeg sørger for der altid er to kiks når disse gives).
Altså jeg ville skille dem hvis du direkte ser dem slås og/eller ser sår efter kamp Men som der er blevet sagt er det sikre at skille dem. Mine er små "solstrålehistorier" netop fordi jeg aldrig har set dem slås, og kun har oplevet at de hader at blive skilt fra hinanden, så lige så snart de sættes sammen igen så er de straks i gang med at pudse og undersøge hinanden.
Second: Mine piger går sammen uden problemer, men jeg må sige at jeg giver credit til at de er søskende og derved altid har kendt hinanden
De kan sagtens skræppe lidt efter hinanden hvis der fx. kun er givet 1 hundekiks i stedet for 2, eller den ene kommer før den anden til evt. vandflasken. Men der bliver ventet pænt på at der er plads (og jeg sørger for der altid er to kiks når disse gives).
Altså jeg ville skille dem hvis du direkte ser dem slås og/eller ser sår efter kamp Men som der er blevet sagt er det sikre at skille dem. Mine er små "solstrålehistorier" netop fordi jeg aldrig har set dem slås, og kun har oplevet at de hader at blive skilt fra hinanden, så lige så snart de sættes sammen igen så er de straks i gang med at pudse og undersøge hinanden.