Endnu en ny

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Endnu en ny

Indlæg af Desiree » 5. jun 2007 16:28

Hejsa, Jeg er også ny her. Vil lige præsentere mig selv og mine dyr en gang. Hedder Desiree, er 34 år og bor på lolland Er egentlig københavner, men det er vist gået lidt af mig efterhånden. Jeg læser til lærer og har en datter på 4 år. Så til dyrene: Jeg har 2 hun dværgvædderkaniner, en sort og en grå (Tille og Nora), og så har jeg en grå dværgkanin han (Frederik). Mine (eller vores) To hun marsvin hedder Magda og Bitten og vores han marsvin hedder Panda. Så er der Guldhamstrene: 4 hanner som hedder Bjarne, Palle, Polle og Pelle. Grunden til at jeg har 4 hanner er at personen jeg købte de 3 af (Palle, Polle og Pelle) ikke kunne se forskel på hanner og hunner... Så har jeg 2 vinterhvide hunner : Grete og tante skrap, to vinterhvide hanner: Oliver og Hans. Tante skrap er lige nedkommet med 6 søde unger for en uge siden, det ser ud til at det går fint med dem (vil ikke forstyrre dem for meget). Sidst men ikke mindst har vi 3 mus: Maria, Darcy og Olivia.
Min datter insisterer på at navngive vores dyr, så de er alle opkaldt efter venner fra børnehaven eller navne fra bøger, film hun kender...
Hvis jeg kan finde ud af det kan jeg vel sætte nogle billeder ind ved lejlighed.
Mange af vores dyr er afleveret af folk der ikke kunne have dem mere, nogle er købt.
Jeg er især glad for hamstrene, de er bare så søde og nemme. Ikke så gode til en fireårig, hvilket også er grunden til at vi fik marsvin, de er lidt nemmere at håndtere og kan tåle mere kærlighed...
Jeg leder pt efter en eller to Guldhamster hunner. Guldhamsteren er nok min hamster favorit, selvom jeg også er meget glad for mine vinterhvide. Jeg vil gerne prøve at få nogle unger af dem også. Jeg gør det fordi jeg synes det er fascinerende, og fordi jeg synes det er godt for min datter at se hvordan naturen fungerer. Hun er meget glad for dyrene, men skal holdes i kort snor når hun 'klapper' dem, det skulle jo helst være sjovt for dyrene også...
Gnavere er en forholdsvis ny interesse, jeg har altid været kattemenneske, men må ikke have kat hvor jeg bor nu. Jeg er lidt ked af at jeg ikke har opdaget især hamstrene før nu, for de er da dejlige kæledyr, og sjove at observere.
Hvis nogen skulle være i tvivl så bliver alle dyrene passet ordentligt, har eget bur og får god kost, motion osv. Vores hjem ligner ikke en zoologisk have, ikke endnu i hvert fald. Jeg har læst mig til en masse i bøger og på hjemmesider, men håber at kunne lære endnu mere her. Det er jo meningen at dyrene skal have det godt.
mvh Desiree

Emily
Indlæg: 231
Tilmeldt: 5. maj 2007 22:49

Indlæg af Emily » 5. jun 2007 16:36

Velkommen til :D
Helt spændende at læse om dig og dine dyr ;-)
Jeg synes det er rigtig godt at være herinde og håber at du kommer til at kunne lide det lige så meget :)
Det lyder også til at du er lige så vild med hamstre som alle os andre - passer lige ind :D
--Emily--

Patrick

Indlæg af Patrick » 5. jun 2007 16:37

Hjertlig velkommen.

Det er jo en hel mini-zoo. :D

- Jeg har i øvrigt guldhamsterunger lige nu, som jo er klar på et tidspunkt hvis du skulle være intr. De kan ses under kategorien 'Unger'. :lol:

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 5. jun 2007 16:43

Mange tak for den varme velkomt, det var da dejligt!

Pipvig
Indlæg: 370
Tilmeldt: 25. jan 2007 19:12

Indlæg af Pipvig » 5. jun 2007 16:45

Hejsa... :-)

Velkommen til forum, både til dig, din datter og alle dine dyr, glæder mig til at se billeder :-)

Hilsener

Stine :-)
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Odgaard
Indlæg: 2035
Tilmeldt: 23. apr 2004 21:48

Indlæg af Odgaard » 5. jun 2007 16:49

Hejsa og velkommen til forum :D
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 5. jun 2007 16:52

velkommen! i lyder da som nogle rigtige dyrevenner...
Håber i får det godt her inde...

MosterJulie
Indlæg: 75
Tilmeldt: 3. apr 2007 16:22

Indlæg af MosterJulie » 5. jun 2007 17:01

velkommen :)
2 guldhamstere:
Benjamin, vinteren 05-06. Død 2008
Bjanka, creme hun fra 16.03.07. Død 2009

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 5. jun 2007 17:11

Mange tak!
Nu vil jeg vove pelsen og prøve at poste nogle billeder, bær lige over med mig hvis det går helt galt. :? Fandt lige ud af at jeg faktisk ikke har nogle gode billeder af mine hamstre(!) Så jeg prøver lige at tage nogle, og sætter dem ind så hurtigt som muligt.
Vedhæftede filer
22.4 Bjarne2.jpg
22.4 Bjarne2.jpg (43.97 KiB) Vist 7588 gange

Ringling
Indlæg: 931
Tilmeldt: 31. maj 2007 14:33

Indlæg af Ringling » 5. jun 2007 17:16

Velkommen til :D Du kan garanteret lære en masse. Jeg har kun været herinde i kort tid, men synes allerede rigtig godt om det! Det lyder som om, i rigtig hygger jer med alle jeres dyr, dejligt at høre! Og synes faktisk din datter klarer det meget godt med de navne :lol:
Hilsen Lotte
Billede

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Indlæg af Benjamin » 5. jun 2007 17:22

Velkommen til. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

sabkoch
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 2. aug 2005 11:52

Indlæg af sabkoch » 5. jun 2007 17:50

velkommen til
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 5. jun 2007 19:54

Velkommen til :D

Sød bjarne :D
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

AJ og Kuglerne
Indlæg: 418
Tilmeldt: 15. sep 2004 22:37

Indlæg af AJ og Kuglerne » 5. jun 2007 21:48

Velkommen til :D
Stor hilsen AJ og Kuglerne

Shannon

Indlæg af Shannon » 6. jun 2007 08:38

Hej

Velkommen til :D
Lyder jo som en hel zoo i har hjemme hos jer :D

Besvar