Hejsa, her er vi

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Spot

Indlæg af Spot » 29. jan 2007 20:21

hehe.. Dumme dyrehandlere er næsten hverdag her på forum!! :roll:

Da jeg købte min 1. hams var han helt lys creme så jeg trode bare at sådan så en guldert ud... Jeg havde ellers læst en masse men farver havde jeg ikke sat mig ind i :wink:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 29. jan 2007 20:43

Jeg har været inde og kigge på div. sider bla den du henviser til ;-). Den er rigtig god. det var bla derfor at jeg ville sikre mig at jeg havde fat i en guldhamster som jeg et eller andet sted var ret sikker på. Hvis det nu var en dværg kunne jeg jo bruge samme bur men hvis ikke så skulle jeg jo have fat i et til. (hvilket jeg ikke købte hos ham). Jeg ville sådan set også bare være sikker på at jeg havde ret og jeg vil hellere spørge dumme spørgsmål end risikere blodig slåskamp. :-)
I en dyrhandel er de der jo for at hjælpe kunder med at sørge for at deres dyr får et godt og sundt liv ik? ;-)

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 29. jan 2007 20:44

Ps. hvor er din Spot dog smuk ;-)

Spot

Indlæg af Spot » 29. jan 2007 20:46

Takker... det er din også... der kommer sikkert smukkeunger :wink:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 29. jan 2007 20:47

Tak det håber jeg også... :-)
Jeg har lovet min datter at går alt vel så beholder vi en af dem.. Men resten må vi af med.
(De ryger IKKE ned til dyrhandleren)

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 29. jan 2007 21:16

Pipvig skrev:Jeg ville sådan set også bare være sikker på at jeg havde ret og jeg vil hellere spørge dumme spørgsmål end risikere blodig slåskamp. :-)
Herinde findes der ikke dumme spørgsmål, så spørg bare løs :)
Mvh. Pia

Spot

Indlæg af Spot » 30. jan 2007 14:10

Bedre at spørge 'dumt' end at miste en hams pga forkert behandling, fodring ovs :)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 30. jan 2007 14:45

Det er rigtig nok og da jeg har været nede i den dyrhandel før dog ikke i forbindelse med min hamster jeg havde før (Gammel Sigurd) men min kat Einstein så kender jeg dem lidt, de er dyre og den eneste jeg heldigvis kan tale bare lidt med er den kvindelige ekspedient.
Jeg kom til at tale med en bekendt idag hun fortalte at en af hendes bekendte tit afleverer hamstere til en dyrehandel og da der så vidt jeg ved ikke er andre der sælger dyr her omkring (da jeg jo så var gået derhen) fortalte jeg hende om episoden. Ikke alene er det dårlig rådgivning men de lader også mange Guldhamstere gå sammen. Formentlig fordi at de jo ikke kan have dem i enkeltbure men også for at få unger, men det er vel noget man bør tænke på som dyrehandler er det ikke?

Jeg kom til at tænke på noget under min rundtur på forum. Jeg så et sted jeg kan desværre ikke finde det nu. Noget om dårlige farvesammensætninger. Vil jeg kunne avle på Sigurd og Marie?
Jeg har ikke prøvet at have unger endnu da Marie ikke har født endnu og efter hun har født skal der også lige gå et stykke tid selvfølgelig. Ungerne skal lige flytte hjemmefra først. ;-) Jeg har dog lovet min datter at beholde en af dem. Hun opholder sig meget i huset men jeg kan høre hun rumsterer engang imellem. Jeg har dog kunne læse mig frem til ca en uge efter de er blevet tykke så der kan ikke være langt igen. Det bliver spændende. Hvis det ikke er noget for mig at have hamsterunger så stopper mit lille projekt her efter Maries unger, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg falder pladask for dem. ;-)
Jeg er ret imponeret over at se de billeder fra de hjemmebyggede bure og billederne fra dem der har mange. Og kunne ikke lige lade være med at grine af mig selv og min frygt for at tænke hjælp hvad nu hvis jeg ender med en masse hamstere som jeg ikke kan komme af med. For jeg har ikke plads til så mange (men hvad man ikke har kan man få).

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 30. jan 2007 15:01

Du kan sagtens parre dove og hvidbåndet sort sammen,
så Sigurd og Marie kan sagtens få unger sammen :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Spot

Indlæg af Spot » 30. jan 2007 15:21

Det skulle vel aldrig være Hørsholm dyrhandel du snakker om vel?? ved ikke hvor du bor i landet men beskrivelsen passer perfekt :(

Så vidt jeg ved er det generne 'Hvidbuget' og 'lethal' (tror ikke det er sådan det staves) man skal passe på med...

Hehe... Jeg startede også med 1 kæle hamster, som desværre stak af :cry: så fik jeg Spot og lidt senere Cooki så de kunne få unger.. desværre var begge hannner :roll: så solgte Cooki til en veninde og fik Snebold... Så fik Spot og Snebold unger... Solgte alle ungerne. Og nu er Cooki så tilbage!! og oven i hatten (!) har jeg lige nu en hun på besøg der skal parres hos Spot!

I alt har jeg: 4 hamstere og 7 bure!! (1 hamster og 1 bur er ikke mit) så man skal vist aldrig sige aldrig :lol:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 30. jan 2007 15:55

Pipvig skrev:Formentlig fordi at de jo ikke kan have dem i enkeltbure men også for at få unger, men det er vel noget man bør tænke på som dyrehandler er det ikke?
Det bør en dyrehandler klart tænke over. Guldhamsterhunner bør ikke parres før de er min. 3 mdr gamle. Og de skal ha en pause mellem kuldene. Der har lige været en tråd om emnet hvor jeg har svaret en del mere uddybende, den kan du sikkert finde, hvis du gerne vil vide mere.
Pipvig skrev:Jeg kom til at tænke på noget under min rundtur på forum. Jeg så et sted jeg kan desværre ikke finde det nu. Noget om dårlige farvesammensætninger. Vil jeg kunne avle på Sigurd og Marie?
Som Jeanne skriver, så kan du sagtens parre dine to. Det man absolut skal holde sig fra er dominant spot x dominant spot, letal grå x letal grå, satin x satin og så dyr med Wh genet.

Der er så også mange farver, der går ind og ødelægger hinanden. Enten fordi de giver en forkert nuance eller fordi resultatet bliver for svært at skelne fra hinanden. Men det er en hel afhandling, hvis jeg skal ind på det her ;-)
Pipvig skrev:Jeg er ret imponeret over at se de billeder fra de hjemmebyggede bure og billederne fra dem der har mange. Og kunne ikke lige lade være med at grine af mig selv og min frygt for at tænke hjælp hvad nu hvis jeg ender med en masse hamstere som jeg ikke kan komme af med. For jeg har ikke plads til så mange (men hvad man ikke har kan man få).
Bare vent...... GMH i udbrud :lol: Det er ret smitsomt og der er mange ramt herinde :wink:
Mvh. Pia

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 30. jan 2007 16:58

Jeg er fra Næstved og det er den dyrehandel ude i storcenteret jeg snakker om... Hårene stritter i nakken på mig hver gang jeg er derude men heldigvis har vi også en zoo zity som man kan handle i men som jo så ikke kan handle dyr i. Ville ønske at alle der havde med dyr at gøre ikke betragtede dem som en sko eller et par bukser men som noget levende. Jeg ved godt at de jo ikke kan sætte sig ned og tude når der dør en unge, men han kiggede bare koldt og var ligeglad med en unge der udenfor reden uden øjne. De andre hamstre gik hen over den og hjalp den ikke ind. Jeg tænker lidt at siden hamster-mor ikke hentede den ind har der været noget galt med den?! Da jeg gik over og købte bur i zoozity (de ville have 700 kr for et bur i den med hamstrene jeg købte et magen til til 300) fortalte hun mig at når de blev for gamle hamstrene brugte de dem til slangefoder og at hun kun havde hørt dårligt om dem. Det kunne jeg jo så kun tilslutte mig. :roll:
Nok om dem jeg behøver heldigvis ikke gå derover mere og jeg kan desværre ikke rigtig gøre andet end at fraråde folk at gå derhen og fraråde folk at købe deres ting og deres dyr der.
Ps. Jeg har lige fået af vide af min veninde at de også bruger de unge til slangefoder da jeg fortalte at jeg skrev det her. Det gjorde det ikke bedre i deres favør.

Det med at jeg godt kan sætte Marie og Sigurd sammen er jeg godt nok glad for at høre. De er så søde begge to så mon ikke også der vil komme nogen søde unger ud af det forhold? ;-)
Jeg er så spændt på hvornår hun føder jeg prøver at se om jeg kan tage et nyt billede af hende. Hun er meget inde i reden nu og stort set ikke ude mere. Jeg er lidt nervøs for om jeg har fået skræmt hende fordi at jeg har skulle tage de billeder og der har jeg jo haft fingeren inde for at få hende til at løbe ud. Men hun har spist det jeg har holdt frem mod hende. Så jeg tror mere det er fordi at tiden nærmer sig. eller det håber jeg. :)

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 30. jan 2007 17:35

Hmmm... må jo så også hellere sige at flere af os herinde har slanger, og jeg personligt har da brugt enkelte hamsterunger til foder, selvom jeg foretrækker mus og natalmus.

Jeg kan ikke se noget galt i at fodre med hamstere, slangerne skal jo også leve.
Mvh. Pia

Spot

Indlæg af Spot » 30. jan 2007 18:09

Hej igen...

Mener du ikke Maxi Zoo?? så vidt jeg ved kan man godt få dyr i Zoo Zity.. det er der jeg købte Spot... men måske er der mere end 1 zoozity?

Held og lykke med de små..
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 30. jan 2007 18:27

haha jo selvfølgelig maxi zoo... Jeg kan aldrig huske hvad den hedder. sorry..
Selvfølgelig skal slangerne også leve. Og de er jo ikke vegetarer. Jeg har dem ikke selv ganske vist men har flere bekendte der har.
flotte og spændende dyr.
Det er nu nok også mest den dyrehandel jeg har noget imod må jeg indrømme... *gg* ikke dyrene... (eller hvad de spiser)

Besvar