Spot!

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Odgaard

Indlæg af Odgaard » 23. okt 2006 17:23

Ja det var en fin vægtstigning, han skal nok blive en stor, flot fyr :wink:
Mvh. Pia

Spot

Indlæg af Spot » 23. okt 2006 17:32

Tak Pia...

Han ser også stor og fin ud.. Da jeg fik Rufus var han bare en lille tynd og nervøs en... :cry: det er en rigtig dårlig dyrehandel sys jeg... da jeg skulle se ham (altså Rufus.. Bliver lige lidt sentimital) sad han inde i sit lille rør... han havde ikke noget hus, en lille skål med mad og vand og savsmuldet dækkede kun lige bunden :shock:
Og så hende damen tog buret op på højkant og rystede det til den stakkels dreng faldt ud... så smækkede hun en hånd ned over ham og løftede han brutalt op til mig :evil:
heldigvis var han smuk, sund og dejlig så han kom med mig hjem til et bur der var ca. 3 gange større end det han var vant til... og han gravede sig straks ned i spånerne og legede muldvarp.. :D efter det gik han ind og som i sit hus...
Kan det undre nogen han var ekstremt bange for hænder lige i starten :?:

det blev vist til en hel historie :lol:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Gax

Indlæg af Gax » 23. okt 2006 18:09

Sådan havde min ene hamster det også den er også fra en dyrehandel

Spot

Indlæg af Spot » 24. okt 2006 13:19

Arh!!

Vendte 'bunden' i vejret på Spot i går... Det er sørme en lille dame!!! Havde ellers fået at vide at det var en han, så har enlig ikke rigtig tjekket det da han/hun bestemt ikke kan lide det :oops: :shock: :? :lol: :roll:
Så... Rettelse:
Køn: HUN!

Er så bare nervøs for om hun er gravid..? fik at vide at alle i buret var hanner. Hvis hun er gravid (maven er ret hård og stor) er der så den mindste chance for at ungerne overlever?? Hun har jo været stresset efter flytning og håntering...

Er helt nervøs !! Og selvfølgelige er det ret pinligt!! :oops:

MVH
Katrine og Spot
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Nougat

Indlæg af Nougat » 24. okt 2006 13:32

Så er hun sikkert.. gravid altså.

Nougat gik også sammen med hanner (fordi dyrehandleren ikke vidste hvornår de blev kønsmodne :roll: )

Og synes da også hun var lidt tyk, men det var først da jeg kom hjem med hende og sad og kiggede lidt på hende at jeg lige kom til at tænke på DÈT! :oops:

Så ringede jeg derned og spurgte dem om de ville tage ungerne, og det ville de heldigvis.
Så har små hamsterbabyer i 4 uger endnu og så skal de ned til dyrebutikken.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. okt 2006 14:51

Der er ret stor risiko/chance for at hun er drægtig, men de fleste unge hunner klarer fint at få unger. Guldhamsteren går drægtig i 16 dage, så hvis du har haft hende over 16 dage, så kan hun ikke være drægtig.
Mvh. Pia

Spot

Indlæg af Spot » 24. okt 2006 15:09

Har haft hende i 17 dage :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Nougat

Indlæg af Nougat » 24. okt 2006 15:12

Odgaard>> Det havde jeg lige glemt, godt du skrev det.

Wampi

Indlæg af Wampi » 24. okt 2006 15:14

kan hun ikke sådan "gå over tid" lissom med mennesker? eller er der ikke det hos hamsterne sådan en variation med 2-3 dage på hver side af de 16(guld) eller 21 dage(vinterhvid) ??
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Nougat

Indlæg af Nougat » 24. okt 2006 15:20

Jo det kan de vel godt, de steder jeg har læst hvor lang tid de er drægtige, står der ca. 18-20 dage el. ca. 16-18 dage.

Så det kan godt være at Spot har været gravid i butikken, men at det ikke har været særlig lang tid siden at hun blev det, og nu bliver hun så meget tykkere lige inden hun føder.

Spot

Indlæg af Spot » 24. okt 2006 15:25

My god! Jeg er spændt! :D :shock:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. okt 2006 16:34

De går altså kun 16 dage. Jeg har haft pænt mange kuld og de er alle kommet efter nøjagtig 16 dage. En meget sjælden gang kan der gå 17 dage, men det hører til sjældenhederne.

Dværghamstere går drægtige længere tid, så måske det har været dværge du har læst om med de 18-20 dage.
Mvh. Pia

Nougat

Indlæg af Nougat » 24. okt 2006 16:38

Nej, jeg læste om dværge og der var det 20-21 dage.
Tror det var dyrehandleren der sagde 18-20 dage, men det kan man jo ikke altid regne med.

Du har nok ret, men synes det lyder lidt mærkeligt at det er præcis 16 dage.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. okt 2006 17:01

Det er jo dyreverdenens korteste drægtighed, så der er ikke plads til så meget afvigelse. Mine blev altid parret om aftenen og så kom ungerne efter nøjagtig 16 dage. Det kunne så variere fra en fødsels om morgenen til en fødsel sent om aftenen. Jeg tror jeg har oplevet en enkelt gang at ungerne først kom om morgenen på dag 17, altså et 16½ døgn fra parringen.

Og du har ret mht til dyrehandlerne... de kunne godt bruge lidt ekspertviden omkring de forskellige dyr :roll:
Mvh. Pia

Nougat2

Indlæg af Nougat2 » 24. okt 2006 17:26

Det er mig Nougat men min anden bruger virker ik, så blev lige nødt til at lave en til.

Odgaard>> Jeg har kun haft unger 2 gange og den her gang har jeg ikke vidst hvor lang tid der er gået, og jeg kan ikke huske hvor lang tid der gik sidst.

Så du har sikkert ret.

:)

Besvar