Hej fra Nordjylland

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Majlund

Hej fra Nordjylland

Indlæg af Majlund » 1. jul 2009 22:37

Hej! Jeg har været medlem tidligere, hvor jeg gik i overvejelser om at anskaffe en hamster! :hearts2 Jeg satte dengang drømmen på standby. . . men nu er den så blevet ført ud i livet! :wheel:  
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en lille dværghamsterhun på 1 1/2 år - der altså skal tilbringe sin "alderdom" her.
Desværre vidste familien der havde hamsteren ikke hvad art hun er. . . måske I kan hjælpe? :D  Jeg vedlægger billede af hende og billede af det bur der fulgte med. . . Hvis nogen har forslag til forbedringer i buret, må de meget, meget gerne sige til! Indtil videre har hun fået en tyk æblegren - og jeg vil få fat i en lille skål med chinchillasand til hende snarest. . . og en strandsten som måske kan hjælpe med at holde kløerne i tilpas længde :heart: .
Vedhæftede filer
23844841_588_1700[1].jpg
23844841_588_1700[1].jpg (40.25 KiB) Vist 8151 gange
23844855_588_1700[1].jpg
23844855_588_1700[1].jpg (36.09 KiB) Vist 8151 gange
Senest rettet af Majlund 2. jul 2009 01:10, rettet i alt 1 gang.

liv

Indlæg af liv » 1. jul 2009 22:41

Velkommen til dig og en nuttet hamster!! og lækkert bur hun har vidst alt hun for brug for i sin alderdom  :D

med hensyn til art... Så ligner det umiddelbart en Vinterhvid dværghamster i farven agoutie...

men der er det at du ikke ved hvor den stammer fra --- nok en dyrehandler og der sælger de hybrider - som er en blanding af to arter (campells og vinterhvide dværghamstere)

så det er faktisk rimlig umuligt at sige om det er hybrid eller en vinterhvid dværghamster...

men kommer den fra en dyrehandel kan du godt være meget sikker på det er en hybrid :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 1. jul 2009 22:49

Tak Liv! :D Da jeg mindst er hendes tredie hjem :? er al information om hvor hun oprindeligt kommer fra tabt! Familien der havde hende vidste meget lidt om hamstere. . . jeg vidste faktisk mere end dem, trods jeg aldrig har haft hamster før! :shock: (og jeg ved så langt fra nok endnu!). Mht. sådan en som hende. . .  bliver de ikke omkring 2 år? - eller kan jeg være heldig hun bliver ældre?

liv

Indlæg af liv » 1. jul 2009 22:51

Majlund skrev:Tak Liv! :D Da jeg mindst er hendes tredie hjem :? er al information om hvor hun oprindeligt kommer fra tabt! Familien der havde hende vidste meget lidt om hamstere. . . jeg vidste faktisk mere end dem, trods jeg aldrig har haft hamster før! :shock: (og jeg ved så langt fra nok endnu!). Mht. sådan en som hende. . .  bliver de ikke omkring 2 år? - eller kan jeg være heldig hun bliver ældre?
de bliver normalt 1-2 år men det svinger meget fra hvor gamle de bliver nogen bliver helt op til 3 år men hvis hun er frisk nok skal hun nok holde noget tid endnu selvom hun har en flot alder allerrede  :wink:

liv

Indlæg af liv » 1. jul 2009 22:53

desuden synes jeg hun ligner en han  :lol:  :lol: synes det ligner hun har et stort bagparti hængende bag på  :wink: så det kunne jo være muligt nu hvor de tidligere ejer ikke havde styr på sagerne :wink:

Wampi

Indlæg af Wampi » 1. jul 2009 22:57

velkommen til
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Majlund

Indlæg af Majlund » 1. jul 2009 23:00

liv skrev:desuden synes jeg hun ligner en han  :lol:  :lol: synes det ligner hun har et stort bagparti hængende bag på  :wink: så det kunne jo være muligt nu hvor de tidligere ejer ikke havde styr på sagerne :wink:
Nå også du! :lol: Da jeg henvendte mig til ejerne, mente jeg også det var en han. . . men de var så sikre på det er en hun, at jeg tænkte de nok vidste bedst hvad det angik. . . :? Men hvis du også får den tanke, kan det altså godt være de tog fejl!
De fortalte også at de havde haft to "hunner" sammen. . . der hele tiden sloges! :shock: Jeg mener da dværghamstere er solitære, og kun sammen for at parre sig (?) Yderligere havde de fået at vide - da dens artsfælle døde i januar - at "hun" så ville dø af savn kort efter. . . . hmm. . . den undrede jeg mig altså også over! :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 1. jul 2009 23:01

Wampi skrev:velkommen til
Tak! :D

Miss-CFK

Indlæg af Miss-CFK » 1. jul 2009 23:20

Velkommen til herinde :D
Mvh. Miss-CFK/ Chelle
http://cfk-rats.weebly.com/

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 1. jul 2009 23:26

Majlund skrev:
liv skrev:desuden synes jeg hun ligner en han  :lol:  :lol: synes det ligner hun har et stort bagparti hængende bag på  :wink: så det kunne jo være muligt nu hvor de tidligere ejer ikke havde styr på sagerne :wink:
Nå også du! :lol: Da jeg henvendte mig til ejerne, mente jeg også det var en han. . . men de var så sikre på det er en hun, at jeg tænkte de nok vidste bedst hvad det angik. . . :? Men hvis du også får den tanke, kan det altså godt være de tog fejl!
De fortalte også at de havde haft to "hunner" sammen. . . der hele tiden sloges! :shock: Jeg mener da dværghamstere er solitære, og kun sammen for at parre sig (?) Yderligere havde de fået at vide - da dens artsfælle døde i januar - at "hun" så ville dø af savn kort efter. . . . hmm. . . den undrede jeg mig altså også over! :wink:
Det der med at dø af savn, det er noget pjat den slagt følelser har de slet ikke. :)
Jeg ville kalde din hamster for en Hybrid, og ud fra dit billed vil jeg kalde det for en han.

Velkommen til forum. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Majlund

Indlæg af Majlund » 2. jul 2009 00:28

Miss-CFK skrev:Velkommen til herinde :D

Majlund

Indlæg af Majlund » 2. jul 2009 00:34

Benjamin skrev: Det der med at dø af savn, det er noget pjat den slagt følelser har de slet ikke. :)
Jeg ville kalde din hamster for en Hybrid, og ud fra dit billed vil jeg kalde det for en han.

Velkommen til forum. :D
Mente nu heller ikke liiiiige de har den slags følelser! :wink:
Jeg køber teorien om det er en hybrid (men da den dels er for gammel og dels slet ikke skal i avl her, føres det ihvertfald ikke videre! :wink:).
Vil forsøge at få nærkigget køn imorgen! :lol:

Majlund

Indlæg af Majlund » 2. jul 2009 01:28

Så er den lille navngivet Smølf! :D Det navn kan jo bruges til både han og hun :thumb: Passer også godt til ham/hende. . . den "smølfer" ihvertfald rundt på livet løs! :lol:  :pinklove2:

MEN. . .  Hvis I kigger på billedet. . . er det så hamstervat der er i sovehulen? Har læst et eller andet om det er bedre at bruge toiletpapir. Skal man rive toiletpapiret i stykker og lægge det i sovehulen. . . eller klarer de det selv? (altså skal man bare give dem et par hele stykker?).

Jeg er jo førstegangsejer, så jeg håber det er iorden jeg trækker på jeres viden!  :nut Vil så gerne give den lille et godt sidste-hjem her!  :hsmile:

contraria

Indlæg af contraria » 2. jul 2009 02:44

en god måde at aktiver ham på, er at rive toilet papiret i tynde strimler og sprade det rundt i buret så han selv skal samle og bbygtge sin rede.

og tillykke med ham og velkommen her til, håber du falder til her inde
de venligste hilsner amanda

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 2. jul 2009 07:16

velkommen til
hvis du er i tvivl om om det er hamstervat synes jeg du skulle fjerne det og give noget toiletpapir istedet
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Besvar