stambogføring af winter whites

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
sandi
Indlæg: 181
Tilmeldt: 27. okt 2011 06:43

stambogføring af winter whites

Indlæg af sandi » 22. nov 2011 12:09

Hi! Jeg har et teoretisk spørgesmål  jeg sidder og tumler med i mit hjerne om mit opdræt. Jeg er lige blevet medlem a DHF men i længere tid har haft opdræt udenfor DHF regime, simpelthen fordi jeg havde fået at vide at det kostede så mange penge at registrere kuld for stambog osv. Men NU kan jeg se det er ikke sådan. Mit problem er, eller rettere sagt for MIG er det ikke et problem, ind at jeg vil nu får stamtavler på min avl gennem arene, hvor jeg har været meget fosigtigt i mit valg af avls materiale, og jeg har efterhånden opdrætet et mellem stort opdræt med hvad jeg VED er 100% Winter Whites. Jeg har ovenikøbet en som viser ægte winter white farve ved denne årstid!! Nå, men mit spørgesmål er, kan jeg stambogfør min winter -Whites nu,  uden at jeg er et DHF anerkendt opdrætter, brug min opdrætter navn jeg har for min dyr. Årsagen til at jeg ikke er DHF opdrætter har været fordi jeg er blevet oplyst nogle forkert ting.og har været i udland. Men jeg nu kan ikke se det er gavnlig at bliv aktiv opdrætter ved DHF, og venter nu for den status og de 3 måneder til at gå. Ydermere som er ny for mine opdræt er, at jeg er også begyndt at opdræt Guld Hamsters, og jeg kan, får stamtavlen på dem forstår jeg uden at bliv opdrætter. Vil I vær venlig at oplyse mig reglerne om winter white opdræt, og stambogføring af sådan. Jeg kan deres stambog helt til 5 generationer lige nu. PT har jeg lige fået en kuld til i forgårs. Jeg vil IKKE gør noget forkert ang, stambogføring, men jeg også mener at jeg har efter så mange års opdræt i udlandet, og mine 40år opdræt af winter whites, kan hurtig se forskel mellem en Campbells, en Hybrid dyr og ÆGTE winter whites. Jeg må ikke for personlig årsager oplys min opdræts navn i udlandet fordi den vil kom ud til at gå ud over nogen som jeg vil ikke såre på nogen måde!!! :(
sandi : all good things comes to those who wait....

Besvar