Hej från Sverige!

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
Vildvittrans
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. feb 2012 15:41

Hej från Sverige!

Indlæg af Vildvittrans » 28. feb 2012 16:01

Hej!

Jag letade runt bland reglerna här för jag undrade om jag som inte är medlem i föreningen får vara med på forumet, men jag hittade inte någon information. Så jag registrerade mig ändå och är det fel ber jag om ursäkt  :)

Tänkte presentera mig och jag hoppas det går bra på svenska. Annars får jag hålla mig till den engelska delen av forumet   :lol:

Emma heter jag och jag bor i södra delen av Sverige (Ljungby, Småland). Jag föder upp Vintervita i ganska liten skala under uppfödarnamnet Vildvittrans. Till sommaren kommer jag eventuellt att även ta några kullar Campbells.
Eftersom jag bor så nära Danmark tänkte jag att det kunde vara trevligt att få lära känna några av er, dela erfarenheter och kanske även i framtiden köpa/byta hamstrar om det finns någon passande uppfödare med liknande värderingar.

Jag avlar enbart på hamstrar med stamtavlor och jag avlar inte på hybrider. Jag avlar heller inte Mandariner eller på hamstrar med Mandariner i stamtavlan. För mig är det väldigt viktigt att bevara våra arter och givetvis använder jag bara väldigt trevliga och friska hamstrar i min avel. Att avla vackra djur med bra färger är också ett av mina mål.

Jag är mycket intresserad av avelsfrågor, genetik, hälsofrågor osv så jag spenderar mycket tid ute på olika forum och internetsidor för att lära mig så mycket som möjligt. Men man blir aldrig full lärd vilket också är roligt  :D

Jag blev nyligen godkänd uppfödare under namnet Vildvittrans så jag började om med A-kull och är nu inne på B-kullen.

Jag är:
Godkänd uppfödare hos Svenska Hamster & Gerbilklubben
Godkänd uppfödare och sitter i styrelsen hos Svenska Dvärgsällskapet
Medlem och dvärgsektionsansvarig hos Svenska Hamstersällskapet.

Vill ni kika in på min hemsida och läsa mer om mig och min uppfödning eller se bilder på mina hamstrar är ni välkomna hit: www.vildvittrans.tk. Det är jätte kul om ni vill lämna en liten hälsning i gästboken. Både kritik och beröm tas tacksamt emot :)

Oj, det blev en lång presentation. Hoppas ni orkade läsa  :oops:  :D    

Bjuder på två bebisbilder från min A-kull. Först är Vildvittrans Alv, Sapphire Pearl och nästa är Vildvittrans Abacuss, Agouti.

Billede

Billede
Hälsningar
/Emma Öhr

www.vildvittrans.tk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. feb 2012 16:14

Velkommen til  :D
Hvor dejlig at læse at du er en seriøs opdrætter, og hvor er det et par kære hamsterunger du har billeder af. De er virkelig smukke  :klap:

Vildvittrans
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. feb 2012 15:41

Indlæg af Vildvittrans » 28. feb 2012 16:20

mosegaardmortensen89 skrev:Velkommen til  :D
Hvor dejlig at læse at du er en seriøs opdrætter, og hvor er det et par kære hamsterunger du har billeder af. De er virkelig smukke  :klap:
Tack så jätte mycket!  :banan

Jag ser mig själv som seriös iallafall och jag hoppas andra också gör det  8-)
Hälsningar
/Emma Öhr

www.vildvittrans.tk

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 28. feb 2012 20:23

Velkommen til!

Forum er åbent for alle  :D

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 28. feb 2012 22:02

Velkommen til! Og ja jeg synes også det er nogle vildt smukke unger! :D
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 29. feb 2012 09:09

Velkommen til :) Det svenske er intet problem, og ja, her er naturligvis åbent for alle :)
mvh Desiree

Besvar