Vi er en familie på 6, der har købt 3 dværghamstre. En af hannerne (Buller) bor alene i sit bur og de to andre en han (Ninka) og hun(Møffe) bor sammen i et andet. De er købt i januar i år.
Møffe har lige været gravid og fødte 6 unger. Desværre dødede de en efter en i løbet af et par dage. Blev nødt til at tage Ninka ud, for han ville parre sig igen. Hun prøvede at holde dem varme, men flyttede lidt rundt på dem. Hun kunne ligesom ikke give dem mælk og jeg går ud fra at det var derfor at de dødede.
Er hun blevet gravid for tidligt eller er der noget vi gør forkert?
Til jul fik mine tvillinger en hun, der blev gravid med Bulder, hun fødte for tidligt fødte unger og dødede selv i processen.
Det er sørme hårdt for børnene, men også for os at gå dette igennem (og så måske igen om 14 dage)
Håber at nogen kan hjælpe os.
Hejsa
Kære Pernille
Hvor er det trist at høre, at I har været så uheldige. Du skriver, at det er dværghamstere, men jeg kan se ikke se hvilken art det er.
I foreningen bruger vi stamtavler, for at holde styr på at arterne holdes adskilt. Der er nemlig mange, der af uvidenhed, får blandet arterne og det er ikke så godt genetisk, da arterne er genetisk forskellige og ikke "passer sammen". Du kan læse en hel det om det her på forummet og der er også artikler om det på www.hamsterland.dk.
Måske er der i jeres tilfælde tale om hybrider (blanding af arter) og derfor er det ikke genetisk sunde dyr.
Prøv at læse om det.
Jeg kan ikke se, at I skulle have gjort noget galt mht. fremgangsmåde, å mit bedste bud er genetikken.
Mvh
Gunvor
Hvor er det trist at høre, at I har været så uheldige. Du skriver, at det er dværghamstere, men jeg kan se ikke se hvilken art det er.
I foreningen bruger vi stamtavler, for at holde styr på at arterne holdes adskilt. Der er nemlig mange, der af uvidenhed, får blandet arterne og det er ikke så godt genetisk, da arterne er genetisk forskellige og ikke "passer sammen". Du kan læse en hel det om det her på forummet og der er også artikler om det på www.hamsterland.dk.
Måske er der i jeres tilfælde tale om hybrider (blanding af arter) og derfor er det ikke genetisk sunde dyr.
Prøv at læse om det.
Jeg kan ikke se, at I skulle have gjort noget galt mht. fremgangsmåde, å mit bedste bud er genetikken.
Mvh
Gunvor