Godaften alle :D

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Godaften alle :D

Indlæg af Minismor » 20. maj 2012 21:19

Jeg har lige opdaget dette fantastiske forum, og har oprettet en bruger.

Jeg hedder Freja og er 19 år og studerende.
I torsdags købte jeg et/en ??? vinterhvid dværghamster i zoo zity, uden at tænke på, at der er avlere som som ville kunne sælge mig et lille pus, som nok havde været en bedre idé.  :shock:  Det er der ikke noget at gøre ved nu.

Jeg har ihvetfald kaldt hende for Mini, og jeg er bare sååå glad for hende, og derfor har jeg lavet en profil herinde for at få gode råd og inspiration. :D  :D

Jeg har allerede et par spørgsmål som jeg håber i vil svare på.
Som bundstrøelse købte jeg hemp strøelse fordi det var det hun anbefaldede mig ved købet, og hun sagde det ikke støvede, er dette fint, eller er der noget der er bedre?

Jeg har set nogle videoer på youtube, er der nogle der ved hvad det er for noget bundstrøelse?? det ser meget spændende ud!
http://www.youtube.com/watch?v=ggXU-abFC-M

Den gnaverblanding som jeg købte hedder JR Farm: zwerghamster-Schmaus. Der er lavet specielt til dværghamstere, men jeg synes at hun sortere MEGET og derfor er jeg bange for at hun vil mangle noget?
Har i en bedre idé? og hvor køber i det? (jeg bor i KBH)

I zoo zity fik jeg afvide at hamsteren SKULLE HAVE Hamster vat/bedding, MEN jeg læste på en hjemmeside at det var farligt og skyndte mig at fjerne det? var det en god idé eller skal  jeg give hende det igen??

Mange varme hilser!
//Freja.

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 20. maj 2012 21:27

Velkommen til

hamstervat kan helt rigtigt være meget farligt for hamsteren, den har meget bedre af at få noget toiletpapir

jeg kan anbefale altromin, det er det hamsteren har brug for, pånær animalsk protein presset sammen i piller så slipper man for at de sorterer, plus man kan tage stængerne op når man skifter bundstrø fordi de er store nok til man let kan finde dem, og det kan spare en del foder.
du kan bestille altromin på www.lux-shoppen.dk
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 20. maj 2012 21:43

Velkommen til  :D
Dejligt med endnu en hamsterglad person.

Det bundstrøelse som er på videoen kaldes CareFresh og er også støvfrit, det kan fåes i mange dyrehandler og det kan også fås på lux-shoppen som er nævnt ovenfor.

Jeg kender ikke det foder du nævner, men mine får også altromin og det er rigtig dejligt foder udover de fordele som er nævnt så er de også godt for tænderne da pillen er hård at gnave i.

Jeg er glad for at læse du fjernede hamstervattet, det var en klog beslutning  :thumb:

Jeg kan læse at du hatr købt hende som vinterhvid, men desværre sælger mange dyrehandler hamster under navnet vinterhvid eller sibirske dværghamstre, men det er i stedet en hybrid de har solgt. En hybrid er en blanding mellem de to arter Cambells og Vinterhvis. Den eneste måde man kan være sikker på det ikke er en hybrid er hvis man har fået en stamtavle med i købet. Der står mere om hybrider her: http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm At hun er en hybrid gør hende ikke til en dårlig hamster, det vil bare være skidt hvis du vil bruge hende til avl.

Jeg synes det er et rigtig kønt navn hun har. Hun har en navnesøster i Holstebro  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 20. maj 2012 21:47

Hejsa og velkommen til - og tillykke med dit nye hamster!

Jeg tror ikke at du skal være bekymret for om hun mangler noget, hun skal nok spise det hun har brug for - det er typisk at de sorterer de kræsne bæster!
Bare strøelsen ikke støver så er det fint. Jeg bruger Boxo Comfort, som jeg kan købe i min lokale dyrehandler og er rigtig glad for dette.
Godt du fjerne hamstervat! Giv hende noget toiletpapir i stedet at bygge redde med, det er meget bedre (og billigere!)
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 20. maj 2012 22:48

Maange tak for de hurtige og gode svar alle tre.

Ja det kan måske godt være at hun er en hybrid så, men skal heldigvis ikke avle på hende, bare forkæle hende hehe  :D
og vil helt klart overveje Altromin.
Og er glad for at det var godt jeg fjernede vattet, hvor er det forfærdeligt at de fortæller en at dette skal hamsteren have!  :? Hun er meget glad for toiletpapiret.

Dejligt med en navne søster  :cheers:
//Freja.

Besvar