Hejsa!

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
Riku~
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jun 2012 12:50

Hejsa!

Indlæg af Riku~ » 7. jun 2012 13:05

Hejsa :)

Jeg hedder Alex og er en pige på 21 år. Jeg har en forkærlighed for gnavere af alle slags, og igennem de sidste 3 år har jeg været lykkelig ejer af en bunke tamrotter. Jeg har lige nu 13 rotter.

På det sidste har jeg gået og leget lidt med tanken om at få nogle andre slags gnavere, og nu er det efterhånden begyndt at blive mere end bare en tanke. Jeg vil gerne lære noget mere om hamstere, da jeg er meget seriøs når det kommer til at passe dyr, og jeg er lidt som en svamp når det kommer til viden om de forskellige arter. Jeg skal vide alt der er at vide, før jeg anskaffer mig dem!

Min lille søster havde for nogle år siden en dværg hamster, som hun fik i fødselsdags gave. Den var købt fra en dyrehandel, og derfor var den lidt aggressiv. Den endte med at falde om i buret efter blot et år, uden at man kunne sige hvorfor, men jeg er i hvert fald blevet enig med mig selv om, at jeg hellere vil have en hamster fra en avler.

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 7. jun 2012 16:58

Velkommen til Alex.
Dejligt at høre at du sætter dig godt ind i sagerne inden du køber et hamster - så skal du nok få en dejlig oplevelse af at have hamstere, for de er skønne kæledyr.
Jeg håber du kan finde svar på alle dine spørgsmål her på siden, vi er klar til at hjælpe dig  :D
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 7. jun 2012 18:05

velkommen til
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 7. jun 2012 20:41

Velkommen!

Dejligt med en lidt nørdet gnaverelsker  :lol:

Jeg tømte også bibliotet for bøger og surfede nettet tyndt, før vi købte en hamster. jeg kan kun anbefale at købe hamstere hos opdrættere. Vi havde faktisk kigget i en dyrehandler først, men jeg synes de havde så dårlige forhold og tænkte på, hvad der mon kom ud af det.
Fordelen ved at købe hos en opdrætter er udover, at de har haft bedre forhold, også at du får stamtavle med fødselsdag og information om slægtskab og gener.

Nu er jeg så selv opdrætter..så pas på, man bliver grebet af det :lol:
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. jun 2012 12:41

Velkommen til Alex  :D

Hvor dejligt at sige velkommen til endnu en gnaver intresseret (det stråler ud af dit indlæg)  :thumb:  

Jeg håber du bliver glad for både hjemmesiden og forummet  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Polyfylla
Indlæg: 13
Tilmeldt: 9. jun 2011 07:44

Indlæg af Polyfylla » 10. jun 2012 09:24

Kære Alex.

Velkommen i kredsen af gnaverinteresserede - bestemt ikke de gnavne   :D . Af gnavere har jeg har udover hamstere en dværgkanin til at hoppe rundt sammen med mine katte. Hamsterene er i deres respektive bure, så de må se på.

Da jeg overtog min første hamster for nogle år siden, var det en barmhjertighedsgernening for at redde et lille kræ fra en uvis krank skæbne. Jeg vidste absolut intet og hamstre, men havde de sædvanlige fordomme - hamstre var lidt underfrankerede mht. til hjerneaktivitet, man kunne ikke få noget personligt forhold til dem, etc.
Men jeg er da blevet klogere ved at læse og observere dem.

Mine 7 hamstre har vidt forskellige personligheder og jeg knuselsker de små kræ.

Held og lykke med projektet
De bedste hilsener, Charlotte/Polyfylla

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 12. jun 2012 00:15

Velkommen :D !!
//Freja.

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 12. jun 2012 05:58

Velkommen til

Er det dværghamstere, kinesiske eller guldhamstere du er mest interesseret i?  :)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Riku~
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jun 2012 12:50

Indlæg af Riku~ » 12. jun 2012 16:56

Tusinde tak for jeres varme velkomst alle sammen! :D

Polyfylla- Af en eller anden grund, så er jeg ikke så glad for kaniner. Jeg elsker virkelig alle mulige slags gnavere, men kaniner er jeg af en eller anden grund blevet bange for. Jeg tror det hænger sammen med at min lille søster passede en kanin for nogle år siden, som vi havde hjemme på ferie på et tidspunkt. Min søster skulle så væk en dag, så det mig der pludselig sad med kaninen, og den ville overhovedet ikke løftes eller nusses, så jeg endte med store sår og skræmmer op og ned af mine arme og ben. :/

Simse- Jeg har kigget lidt på de kinesiske hamstere, for jeg har hørt at de skulle være meget ligesom rotter i deres adfærd. Også kan jeg altså ikke stå for den der lille halve rotte hale de har ;)

Polyfylla
Indlæg: 13
Tilmeldt: 9. jun 2011 07:44

Hold dig bare til hamsterne

Indlæg af Polyfylla » 13. jun 2012 15:25

Kære Simse. Med sådan nogle ondsindede kaniner som minder, kan jeg godt forstå, at du vil holde dig til de små hamstre. Kaniner har nogle helt vildt skarpe kløer. Jeg ligner også tiltider en tur igennem et tjørnekrat :(
Held og lykke med projektet, Charlotte/Polyfylla
De bedste hilsener, Charlotte/Polyfylla

Besvar