Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
-
Wampi
øøhhh goddav...
ja... her er jeg så.. har et guldhamster (som er meget syg ved ikke helt om den overlever)... Den hedder Mugge.. den er sådan mørkebrun i pelsen.. har kort pels.. er meget flot og flotte aftegninger i sort og grå... haha kan sætte et billede af hende ind

...
Mugge er død i nat d. 24/01/06 kl. 00.00 ca... hun sov stille ind ser det ud til... har lige været ude at begrave hende i baghaven...
nå og så er der Vralte... ja det er så osse en hun.. det er en dværghamster af en slags.. den sådan lysegul i det.. måske lidt alal gulerods farvet..??? døm selv.. sætter osse et foto af den ind... hvis man kan sætte mere end et på

...
mig selv ja... er en qvinde fra Ringsted der bor sammen emd sin forlovede... har gjort det i 2 år nu (23/01-06)... har det meget stille og roligt keder os en del... derfor har vi hamsterne... de er underholdende at se på
er begge arbejdssøgende...
ellers er der ikke så meget at fortælle.. I kan altid spørge hvis der er noget I vil vide

...

-
Vedhæftede filer
-

- Dette er så/var så Mugge.... Det mest godmodige hamster der fandtes... hun var agressiv og bange da vi fik hende men er nu det mest tamme af hamsterne vi har haft... døde d. 24-01-06 kl 00.00 ca.
- mugge9.jpg (70.86 KiB) Vist 6326 gange
-

- her er så Vralte.. sådan sidder den ca 200 gange i løbet af den tid den er ude på bordet i løbet af en dag :P
- vralte23.JPG (45.53 KiB) Vist 6327 gange
-

- det er sådan her den trasker rundt på bordet det meste af tide :P... Tådans.. tror den prøver at være ballerina *GG*
- Hvem der.JPG (55.35 KiB) Vist 6327 gange
-
Shannon
Hej og velkommen hertil
Trist dit ene hamster døde

-
Odgaard
Hejsa og velkommen til...
Synd med Mugge... Jeg kan fortælle at hun var en guldhamster i farven "gylden".
Vralte er også en guldhamster, farven hedder creme.
Mvh. Pia
-
Wampi
hhmmm ok??? troede vi osse først men den er en del mindre end de andre to osse selvom den nu er 1 år gammel...
så i en anden dyreforretning en der lignede den på en prik med størrelse og farve og der stod det var et dværghamster...
men det kan da osse være det er en guldhamster...
-
Lul
Velkommen til ! Hvor syndt med Mugge

Mange hilsner fra Louise ;D
-
bamsemor
Velkommen til...
-
Odgaard
Wampi skrev:hhmmm ok??? troede vi osse først men den er en del mindre end de andre to osse selvom den nu er 1 år gammel...
så i en anden dyreforretning en der lignede den på en prik med størrelse og farve og der stod det var et dværghamster...
men det kan da osse være det er en guldhamster...
Ikke for at være flabet, men jeg har altså en del års erfaring på området efterhånden og haft mange hundrede hamstere, både guldhamstere og dværghamstere, og det er altså en korthåret creme guldhamster. Der findes ikke dværghamstere i ensfarvet creme. Stort set alle dværghamster varianter har en stribe ned ad ryggen og har slet ikke samme kropsform som en guldhamster.
Mvh. Pia
-
kwo
Wampi skrev:så i en anden dyreforretning en der lignede den på en prik med størrelse og farve og der stod det var et dværghamster...
Det er ganske rigtigt en guldhamster, slet ingen tvivl om den sag.
Og at dyrehandleren kalder den en dværghamster, tja, hvad skal man sige. Udover at det jo ligesom ikke er første gang man hører den historie.
Derfor kan det ikke siges ofte nok: Gå aldrig ned i en dyrehandel og køb et dyr med hjem med mindre du er 100 % sikker på hvad det er for et dyr.
Kig i stedet grundigt på dyret, og gå så hjem og kig efter i bøger eller på internettet om dyrehandlerens navn nu også passer. Sæt dig derefter ind i dyrets pasning (*fra en bog eller internettet!!!*) og anskaf de nødvendige ting først. Derefter kan du da godt høre på hvad dyrehandleren siger (det kunne jo være en af de sjældne der rent faktisk ved hvad de snakker om

), men brug det aldrig alene som rettesnor til at arts- eller kønsbestemme et dyr, eller at lære at passe dyret.
Kenneth Worm
-
Wampi
jaja.. jeg ved godt du ikke ville være flabet eller bedrevidende... ville bare sige hvordan jeg så det..
og ja de ved ikke særlig meget om dyrene dernede hvor jeg køber dem.. det er osse derfor det er en dejlig fornemmelse at tage nogle med hjem derfra for man ved de får et bedre liv hjemme hos mig end dernede...

osse derfor jeg har skrevet inde i hamster købes forummet at jeg tjekker her hvad race/racer det er når jeg får de nye

...
tak for jeres forståelse for at jeg ikke er hamster ekspert endnu og derfor spørger og siger dumme ting der måske ikke helt passer med hvad i eksperterne ved... er glad for at I gider tage jer tid til et rette mig når jeg tager fejl så jeg kan lære af mine fejl...

-
Wampi
har ikke nogen
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11