Hejsa, her er vi

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Pipvig

Hejsa, her er vi

Indlæg af Pipvig » 27. jan 2007 19:43

Hejsa, her er vi så...
Vi er Stine på 28 på Næstved og hamstrene Sigurd og Marie

Jeg har haft et hamster før Sigurd som også hed Sigurd men blev alvorlig grebet af GMH da jeg desværre blev nød til at aflive ham onsdag den 26.01 han havde fået kræft og ja det hører med til det at have dyr at træffe tunge beslutninger. Men leve uden dem kan jeg ikke. Så torsdag d. 27 stod jeg nede i dyrhandlen igen. Jeg faldt pladask for min lille fyr her.
Da jeg kom hjem om aftenen faldt jeg over den her side og min vej slog ned forbi dyrhandlen dagen efter noget hamsterguf. Det fandt jeg aldrig men jeg kom hjem med Marie og et nyt bur. Hun sad og så så sød ud. Og da min datter har fødselsdag imorgen søndag ja så var det jo en meget god undskyldning for at anskaffe en til ik? :wink:
Men øhm... De går jo sammen hanner og hunner... Og Marie er noget tyk om maven... Hun er ikke så stor men det er maven... Så mon ikke jeg har fået ekstra gevinst med fra dyrhandlen?? Hende damen gjorde mig opmærksom på at hun måske var med unger da hun solgte mig hende.
Hvis der er nogen der kan fortælle mig det ud fra billedet så må de gerne sige til...
Vedhæftede filer
Marie 1.jpg
Marie
Marie 1.jpg (51.69 KiB) Vist 7974 gange
Sigurd.jpg
Sigurd
Sigurd.jpg (68.78 KiB) Vist 7974 gange
Marie.jpg
Marie igen
Marie.jpg (63.79 KiB) Vist 7974 gange
Senest rettet af Pipvig 27. jan 2007 19:49, rettet i alt 1 gang.

Siigne

Indlæg af Siigne » 27. jan 2007 19:48

Velkommen til :D
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 27. jan 2007 19:50

Velkommen til forum :D

Jeg kan desværre ikke se noget billede....
Mvh. Pia

Spot

Indlæg af Spot » 27. jan 2007 20:21

Velkommen til...

Marie (er det den sort/hvide?) ligner min Spot på en prik :shock:

Synes godt den kunne se lidt gravid ud... Hvis jeg var dig ville jeg lade hende få fred den næste uges tid så hun er rolig hvis der kommer unger :)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 27. jan 2007 23:12

velkommen til
Senest rettet af sabkoch 28. jan 2007 16:53, rettet i alt 1 gang.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Lul

Indlæg af Lul » 28. jan 2007 10:16

Velkommen til!
Mange hilsner fra Louise ;D

Gax

Indlæg af Gax » 28. jan 2007 10:45

WelComE. :D

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 28. jan 2007 11:30

Nu kan jeg godt se billederne... Hun ser ret drægtig ud, og du kan ret sikkert regne med 8-10 unger i løbet af de næste par dage.

Hvis du skulle være interesseret i at vide hvilke varianter dine dyr er, så kan jeg fortælle at hunnen er korthåret hvidbåndet sort og den anden er langhåret dove.
Mvh. Pia

Shannon

Indlæg af Shannon » 28. jan 2007 12:16

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 28. jan 2007 17:58

Jo, der er vist ingen tvivl om, at din hun er drægtig.
Og hvor er hun bare fin :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Basserne

Indlæg af Basserne » 28. jan 2007 18:20

Hejsa og velkommen til. Sikke nogle søde hamser du har. :D

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 29. jan 2007 20:11

Tak for velkomsten. :-)
Der er vist heller ikke nogen tvivl om at hun er med unger mere. Så hun får bare fred og ro. Det ser ud som om at hun bliver større for hver dag der går. Hun opholder sig ret meget inde i sit hus og bare feder den af. Jeg har prøvet at give hende lidt godbidder med hånden et par gange men ellers ikke andet og så koncentrerer jeg mig om at få snakket med Sigurd så han kan blive tam.
Da jeg købte Marie spurgte jeg hvad det var for nogen. Jeg havde jo læste om hybridder hele natten da jeg havde købt sigurd dagen før og sådan nogle skulle jeg jo ikke have, dyrhandleren kiggede dumt på mig og sagde det er bare en almindelig hamster. (jeg har kun haft en hamster før og jeg var ikke klar over at en dværghamster var så meget mindre end en guldhamster at man kunne se forskel) så jeg spurgte ham jamen er det en dværghamster eller en guldhamster? hvorefter han siger jamen det er bare en almindelig hamster guldhamster har kun noget med farven at gøre... :roll:
Min undskyldning... Jeg er nybegynder... Hans??? det ved jeg ikke... Han var bare dum? Det er det eneste sted jeg kunne finde der handler med dyr derfor købte jeg begge mine hamstere der men havde jeg haft muligheden havde jeg gået et andet sted hen.

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 29. jan 2007 20:13

Tak for velkomsten. :-)
Der er vist heller ikke nogen tvivl om at hun er med unger mere. Så hun får bare fred og ro. Det ser ud som om at hun bliver større for hver dag der går. Hun opholder sig ret meget inde i sit hus og bare feder den af. Jeg har prøvet at give hende lidt godbidder med hånden et par gange men ellers ikke andet og så koncentrerer jeg mig om at få snakket med Sigurd så han kan blive tam.
Da jeg købte Marie spurgte jeg hvad det var for nogen. Jeg havde jo læste om hybridder hele natten da jeg havde købt sigurd dagen før og sådan nogle skulle jeg jo ikke have, dyrhandleren kiggede dumt på mig og sagde det er bare en almindelig hamster. (jeg har kun haft en hamster før og jeg var ikke klar over at en dværghamster var så meget mindre end en guldhamster at man kunne se forskel) så jeg spurgte ham jamen er det en dværghamster eller en guldhamster? hvorefter han siger jamen det er bare en almindelig hamster guldhamster har kun noget med farven at gøre... :roll:
Min undskyldning... Jeg er nybegynder... Hans??? det ved jeg ikke... Han var bare dum? Det er det eneste sted jeg kunne finde der handler med dyr derfor købte jeg begge mine hamstere der men havde jeg haft muligheden havde jeg gået et andet sted hen.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 29. jan 2007 20:18

Argh... jeg kan simpelthen blive så rasende på dyrehandlere, der ikke gider sætte sig ind i sagerne!!! Enhver radioforhandler eller tøjekspedient ved mere om deres varer end den gennemsnitlige dyrehandler!

Men du er ihvertfald på rette vej ved at komme herind :)
Mvh. Pia

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 29. jan 2007 20:19

Forresten kan du læse lidt om forskellene på guld- og dværghamster på denne side: http://www.hobbydyrene.dk/Guld%20eller%20dvaerg.htm
Mvh. Pia

Besvar