hvilke vinder?

Læs alt omkring foreningens udstillinger her, og spørg endeligt hvis du har nogle spørgsmål.
Jeanne

Indlæg af Jeanne » 28. apr 2009 18:02

Jeg har set dem fra helt lys gule til nærmest grå-gullige på sølv sort tortier  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 28. apr 2009 18:07

Jeanne skrev:Jeg har set dem fra helt lys gule til nærmest grå-gullige på sølv sort tortier  :D
Det vil sige at en sølvsort totie ikke får færre point hvis pletterne er lyse i forhold til hvis de var gule?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 28. apr 2009 18:33

Dommerne dømmer på udstillinger ikke på forum  :wink:

Ved godt at grænsen for hvornår man dømmer / udtaler sig / og orienterer kan være hårdfin, men skriver dette for lige at gøre opmærksom på det.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

burrus

Indlæg af burrus » 28. apr 2009 18:40

sabkoch skrev:Dommerne dømmer på udstillinger ikke på forum  :wink:

Ved godt at grænsen for hvornår man dømmer / udtaler sig / og orienterer kan være hårdfin, men skriver dette for lige at gøre opmærksom på det.
jep det kan jeg godt forstå - men det kunne være rart at vide om hvordan sølvvarianternes tortie må se ud i forhold til standarden...
Det kan jo gøre forskellen for om man vil sætte den i standard eller kæledyr :wink:
dømmes en sølvvar. tortie ens uanset om pletterne er lys-grå eller gule? (forudsat at fordelingen osv. er ens naturligvis)
eller er det de gule pletter som er standard uanset om det er sølv variant eller ej og de lyse-grå pletter dermed er uønsket i forhold til standard?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 28. apr 2009 18:42

Det har du ret i, det er jo også en vurdering af hver enkelt dyr til udstillingen. Var også bare nysgerig, men er vist også kommet lidt Oftopic :oops:

millipigen1: Hvis du bare vil hygge om din fine lille hams ville jeg nok også starte med kæledyr/børnedyr (kan ikke huske din alder :oops: )
Jeg tilmeldte selv alle de dyr jeg havde med til udstillingen i standart, men jeg gjorde det ud fra det at jeg avle på de hamstere jeg havde med.

Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

kwo

Indlæg af kwo » 28. apr 2009 20:27

burrus skrev:

jep det kan jeg godt forstå - men det kunne være rart at vide om hvordan sølvvarianternes tortie må se ud i forhold til standarden...
Det kan jo gøre forskellen for om man vil sætte den i standard eller kæledyr :wink:
dømmes en sølvvar. tortie ens uanset om pletterne er lys-grå eller gule? (forudsat at fordelingen osv. er ens naturligvis)
eller er det de gule pletter som er standard uanset om det er sølv variant eller ej og de lyse-grå pletter dermed er uønsket i forhold til standard?
Standarden siger pletterne skal være så mørkt gule som muligt, og det gælder for alle varianter.
Kenneth Worm

Amanda

Farver

Indlæg af Amanda » 5. maj 2009 18:17

Jeg har en næsten helt sort hamster, som er hvid på hagen, og hende har jeg meldt til børnedyr. Trækker det også ned at hun er hvid på hagen i den kategori ?
Jeg kan nemlig ikke helt finde ud af alt det der med tortie og søl-alt-muligt ! så nu har jeg bare skrevet sort på tilmeldingsblanketten
Hilsen Amanda Og Feline ;-D

R.I.P. Felix <3

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 5. maj 2009 18:24

Det er kun hvis dyrene tilmeldes "standard", at tegninger og farver trækker ned.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

AnnaR

Re: Farver

Indlæg af AnnaR » 5. maj 2009 18:55

Amanda skrev:Jeg har en næsten helt sort hamster, som er hvid på hagen, og hende har jeg meldt til børnedyr. Trækker det også ned at hun er hvid på hagen i den kategori ?
Jeg kan nemlig ikke helt finde ud af alt det der med tortie og søl-alt-muligt ! så nu har jeg bare skrevet sort på tilmeldingsblanketten
Jeg ville nok sige at du skulle have skrevet den var tortie. Nu ved jeg godt det er børnedyr, men den har vel stadig gule pletter?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 5. maj 2009 19:26

AnnaR skrev:
Amanda skrev:Jeg har en næsten helt sort hamster, som er hvid på hagen, og hende har jeg meldt til børnedyr. Trækker det også ned at hun er hvid på hagen i den kategori ?
Jeg ville nok sige at du skulle have skrevet den var tortie. Nu ved jeg godt det er børnedyr, men den har vel stadig gule pletter?
Nej for hamsteren er Sort og kun sort. :)
Det er meget normalt at ensfarvede dyr har en hvid plet på hagen eller maven.

Men i børnedyr trækker det ikke ned.
Hamsteren kommer fra mig og der er intet Tortie i den overhovedet så den skal kun tilmeldes som Korthåret sort.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 6. maj 2009 07:57

Benjamin skrev:
AnnaR skrev:
Nej for hamsteren er Sort og kun sort. :)
Det er meget normalt at ensfarvede dyr har en hvid plet på hagen eller maven.

Men i børnedyr trækker det ikke ned.
Hamsteren kommer fra mig og der er intet Tortie i den overhovedet så den skal kun tilmeldes som Korthåret sort.
Faktisk skal den slet ikke tilmeldes som "korthåret sort" - i børnedyr og kæledyr skal der ikke skrives farver på, da farver og hårlængde ikke bedømmes i disse klasser  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Besvar