hybrider og udstilling

Læs alt omkring foreningens udstillinger her, og spørg endeligt hvis du har nogle spørgsmål.
Besvar
liv

hybrider og udstilling

Indlæg af liv » 22. dec 2009 22:13

Hej med jer

Jeg sidder bare lige og tænker og så undre jeg mig over hvorfor hybrider egentlig ikke må deltage i kæledyrs kategorien? Altså standart er selvfølgelig kun for rene men jeg synes det er lidt mærkeligt at hybrider ikke går ind for kæledyr når de jo er ligeså gode kæledyr som andre rene arter...

liv

Indlæg af liv » 22. dec 2009 22:20

Jeg synes ihvertfald det skal overvejes - det kunne jo skaffe flere folk til udstillingen fx..

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 23. dec 2009 11:28

Fordi vi/foreningen jo mener, at hybrider er en skidt ting (det er jo ikke bare gadekryds, men noget genetisk problematisk) - og hvis man accepterede dem på udstilling, ville man anerkende dem.
Noget i den stil  :)

liv

Indlæg af liv » 23. dec 2009 13:17

okay... Man ville jo ikke helt anerkende dem men kan godt se man ville det på en måde... Synes bare på en måde det er lidt mærkeligt at over 2/3 dele af dværghamsterne (udover kinesisk og robrovisk) ikke kan deltage.. men på den anden side kan jeg godt følge jer...  :?

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 23. dec 2009 13:39

det kræver jo også stadig stamtavle at stille dem op som kæledyr og det kan de ikke få.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

liv

Indlæg af liv » 23. dec 2009 13:43

darkangel87 skrev:det kræver jo også stadig stamtavle at stille dem op som kæledyr og det kan de ikke få.
nej det er jeg klar over.. men det kunne jo ændres til at man bare skulle udfylde et blanket med alder farve navn osv ;)

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Indlæg af Benjamin » 23. dec 2009 17:15

Det er ret enkelt - vi er en seriøs forening hvor vi ikke går ind for avl af hybrider, dermed må hybrider ikke deltage på udstillinger som salg eller udstillings dyr.
Fuldstændigt ligesom at man ikke må sælge Hybrider her på forum, selvom de kan bruges som kæledyr må de ikke sælges her fordi vi ønsker ikke at bidrage til udbredelsen af flere hybrider.

Så jeg syntes det mest rigtige er at holde fast i at hybrider stadig ikke skal deltage på udstillingerne. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

liv

Indlæg af liv » 23. dec 2009 17:18

ja  :) Men jeg støtter jo op om det  :D  Selvom jeg godt kunne finde på at have en hybrid som kæledyr engang.. avler selvfølgelig bare ikke på den

sabkoch
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 2. aug 2005 11:52

Indlæg af sabkoch » 24. dec 2009 13:22

bestyrelsen har sat emnet på til deres møde den 7. januar
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Chagos Mutti
Indlæg: 417
Tilmeldt: 28. dec 2009 12:46

Indlæg af Chagos Mutti » 28. dec 2009 16:47

Ja for jeg kunne feks godt tænke mig at tage med til sådan en udstilling... Der burde vel være en kategori som hedder hybrid eller lignende... :)

Besvar