Udstillings-spørgsmål

Læs alt omkring foreningens udstillinger her, og spørg endeligt hvis du har nogle spørgsmål.
Besvar
Majlund
Indlæg: 719
Tilmeldt: 30. jun 2009 18:06

Udstillings-spørgsmål

Indlæg af Majlund » 10. apr 2010 19:08

Nu har jeg prøvet at være på min første udstilling ever :D . . . godt nok som gæst og en marsvineudstilling. . . men det har affødt lidt spørgsmål vedrørende hamsterudstillinger :wink:  :

1. Hvordan gør min sin hamster klar til udstilling? Ved marsvin skal de jo både bades og have rykket hår der er for lange ud og børstes og have filet negle og jeg ved snart ikke hvad :? . . . men hvordan er det lige med hamstere?

2. Den udstilling jeg netop har været til var burløs. Det syntes jeg var lidt skuffende - som gæst altså :wink:  - da de fleste marsvin var "gemt væk", når de ikke lige skulle gøres klar eller bedømmes, og det var ret "kaosagtigt" at vandre rundt imellem. . . Er der på en hamsterudstilling gode muligheder for at se alle dyrene?

3. Til den kommende hamsterudstilling. . . vil der så også være interessante stande hvor der er mulighed for at købe hamsterrelateret udstyr? Der var et par stande til den udstilling jeg netop har været på. . . og det redede dagen for mig  :oops: for ellers syntes jeg ikke - som gæst - at der var så meget at opleve :wink:

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 10. apr 2010 19:21

1. man tjekker hamsteren for utøj og ved langhårede sørger man for de ikke sidder noget filtret ind i pelsen

2. hamsterne går i gennemsigtige kasser så ja man kan se ind til dem, men de må ikke tages op/ud af kasserne før de er bedømt.
og de står alle på et bord så der ikke er andet flytten rundt end når de skal op til dommerne

3. det komme an på om der er nogen der har noget at sælge med, der er også gerne salgsdyr med på udstillingerne som kan ses på og nok også snakkes med

der er måske ikke så meget at foretage sig imens der bliver bedømt dyr,
men der er meget snakken og fællesskab(var der ihverfald da jeg var med), så det er rigtigt hyggeligt og man møder en masse af dem der sidder herinde på forummet.
tror der arbejdes på at der kommer til at være lidt mere at lave og kigge i bedømmelses tiden
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

LUX

Indlæg af LUX » 10. apr 2010 20:41

Har ikke været til hamsterudstilling, så kan ikke svarer på dine spørgsmål, men dejligt at høre at man som kommerciel bod, kan være med til at gøre oplevelsen endnu bedre..
takker :D :D

Majlund
Indlæg: 719
Tilmeldt: 30. jun 2009 18:06

Indlæg af Majlund » 10. apr 2010 21:16

LUX skrev:Har ikke været til hamsterudstilling, så kan ikke svarer på dine spørgsmål, men dejligt at høre at man som kommerciel bod, kan være med til at gøre oplevelsen endnu bedre..
takker :D :D
Jamen den kan du/I roligt tage til dig :D . . . super hyggeligt at kunne se Pet Pile varer . . . og få handlet Rabbit Royale foder og høhække til paxskabet og det nye spændende græs I har fået hjem :wink: . Det kunne være vildt dejligt hvis I også var med på hamsterudstillinger med ting til hamserne :thumb: Det gør det da uden tvivl mere spændende at komme på en udstilling. . . også for dem der ikke udstiller. . .

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 12. apr 2010 16:27

Der er MEGET stor forskel på hamster- og marsvine-udstilling. Jeg har selv i en årrække (for flere år siden) udstillet marsvin. På hamster-udstillinger vil du ikke opleve den kaos-agtige tilstand, du beskriver - som desværre ikke kun hører de burløse marsvine-udstillinger til - men også de "almindelige" marsvine-udstillinger.

Udover det som darkangel allerede har skrevet, bør du også tjekke hamsterens negle - nogle gange (dog sjældent) kan man komme ud for lige at skulle nippe spidserne. Tænderne bør også tjekkes.
Mange hilsner fra Jeanne.

Majlund
Indlæg: 719
Tilmeldt: 30. jun 2009 18:06

Indlæg af Majlund » 12. apr 2010 17:59

Tak for svar :D Jeg er helt glad for at høre hamsterudstillinger ikke er så "rodede" - og også mere afslappende for udstillerne :oops:  :lol: . . . og dermed sikkert også mere "gæstevenlig".

Besvar