Publikumsfavorit

Læs alt omkring foreningens udstillinger her, og spørg endeligt hvis du har nogle spørgsmål.
Besvar
JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Publikumsfavorit

Indlæg af JaneSørensen » 30. apr 2015 00:06

Er det ok at komme med et forslag til ændring ang publikumsfavorit ved udstillinger? :)


Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af vonJul » 30. apr 2015 08:08

Ja da :)
Foreslå gerne hvad du har af forslag og det tages op i bestyrelsen :D

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af JaneSørensen » 30. apr 2015 11:02

Lækkert :D . Det er på baggrund af en samtale mellem en mor og datter ved udstillingen i Valby. De snakkede om, at det var lidt ærgeligt og skulle vælge mellem hamsterens tryghed i meget strøelse i faunaboksen og muligheden for at blive publikumsfavorit. Jeg kan godt følge problemstillingen for børnene, da de jo gerne vil have, vi andre synes, deres hamster er verdens dejligste, som de selv gør. Kunne man lave et forslag om, at man kunne sætte et billede af sin hamster på låget af faunaboksen, så man kan se den uden og skulle gå på kompromis med mængden af strøelse?


Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af Colour Point » 30. apr 2015 15:36

Et lille indspark til ideen - er det så ikke svært for dem der måske kun har adgang til mobil kamera :)

-bare tanker
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af Rasholm » 30. apr 2015 18:34

Kan godt se din ide Jane. Jeg oplever at det typisk er guldhamsterne der vinder publikumsfavorit - så vidt jeg husker. Og årsagen er jo helt klart fordi guldhamsterne ikke kan gemme sig så meget som dværgene kan.
Så kan egentlig godt lide din ide med et billede af hamsteren på kassen, af hamsteren indeni.
Men jeg kan også se Trine's pointe, nemlig at mange efterhånden kun har billeder på deres mobil eller pc - og ikke alle har en printer.

Så jeg ved ikke helt hvordan vi løser det.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af Freja » 30. apr 2015 21:58

To af vores dværge har altså vundet publikums favorit. Med masser af strøelsen. Men der var unægteligt en vis hjemmebanefordel :wink:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af JaneSørensen » 1. maj 2015 11:41

Havde heller ikke den endelige, vise løsning, men en problemstilling, der ville være lækkert, hvis der kunne findes løsning på :D

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af burrus » 4. maj 2015 10:08

en løsning kunne også være, at kasserne ikke er fyldt op med bundstrø og redemateriale :)

Klart skal de have lidt at sove i, men kasser som er over halvt fyldt - det er imho lige rigeligt :)
Det er hele tiden et kompromis mellem tilskuer-venligt, nu hvor det er en udstilling og dyrene vises frem - og om dyrene bliver for stressede...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af taysha » 4. maj 2015 13:57

ja, der må jeg jo, som dværg-ejer, indrømme, at jeg er en af dem, der helt bevidst og meget omhyggeligt fylder præcist nok strøelse i, til at dyrene kan gemme sig helt.
Jeg synes det er mange timer, de skal være til skue, hvis de ikke kan grave sig ned. Det kan ikke være andet end en stressfaktor for dem, hvis de ikke kan gemme sig og sove.
Jeg prioriterer helt koldt der og accepterer at chancen for at vinde publikumsfavorit så er minimal for mine dyr. Men jeg har til gengæld følelsen af, at jeg i hvert fald har gjort mit for, at dagen skal blive så lidt stressende som muligt for småkræene. Det er jo nok i forvejen ikke en dag de synes er sådan helt vildt sjov, så jeg føler en slags forpligtigelse for at gøre den så lidt stressende som muligt for dem.
Jeg bliver faktisk sådan lidt trist, når jeg ser en guldhammi, der sidder og prøver at få strøelsen op omkring sig uden at det rigtigt vil lykkes.

måske kunne man lave en fotovæg hvor publikum kunne vælge bedste billede? Giver samtidgi en flot reklame væg... men giver selvfølgelig samme problem, at det kræver at man kan printe sit billede ud.... Hm...
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af JaneSørensen » 4. maj 2015 19:24

Ja, det er en problemstilling, der kan blive svær og løse :? . Jeg har også valgt og fylde strøelse i, så de al rigeligt kan gemme sig, da det for mig er vigtigere end titlen :) . Mine hamstere er mine favoritter alligevel :D

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af Luna » 12. maj 2015 06:32

Altså det med at sætte foto på væggen / På faunaboksen synes jeg er lidt unfair :) - Nu er jeg den heldige ejer af et spejlrefleks kamera (og ejer evnen til at bruge det), og realistisk set, ville mine chancer for at vinde være pænt større end et halvdårligt mobilbillede. Og jeg synes det vil være en skam hvis en præmie gives til den, som har brugt flest penge på et kamera, frem for den hamster som charmerer sig mest IRL. :) Jeg kan bedst lide tanken om at alle har lige store chancer for at vinde (eller dem som har flest venner og familie med ;) )
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Belle
Indlæg: 92
Tilmeldt: 18. dec 2013 21:27

Re: Publikumsfavorit

Indlæg af Belle » 18. maj 2015 19:08

Meget enig med Luna/Nikoline :D det jeg har observeret mht publikumsfavorit så er det dem der har flet venner/familie med der tit vinder :lol:
Medgodt med nogle tanker om tingene kan gøres på en anden måde
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt

Besvar