Bide problemer

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
PlayEasy

Bide problemer

Indlæg af PlayEasy » 4. jul 2009 10:50

Hej...

Jeg fik min søsters hamster da hun ikke gad at have den, fordi den bed hende.
Så nu har jeg prøvet og prøvet men Speedy gider stadig ikke lade vær med at bide. Jeg har prøvet at give den godbidder, men det hjælper ikke.

Når men får den op i hånden - hvis man er heldig - napper lige 3-4 gange uden at det gør ondt. Men så begynder de. At bide hårdt så man bløder.

Den er også meget hysterisk, den i buret. Den væder hele tiden af mig.

Har et andet hamster som er min egen, men den er helt håndtam!

Så kan i ikke prøve at hjælpe mig!

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. jul 2009 16:12

lyder som om den virkelig har haft dårlige oplevelser.. behøves ikke at være at der er sket noget dårligt med den andet end at den har oplevet Jer være bange når I har holdt den..

det eneste der er at gøre er at starte helt forfra som var det dag 1 du havde den.. dvs lad den være i fred i buret og bare snak stille og roligt til den mens den er i buret og giv godbidder gennem tremmerne/åbningen i buret.. og så ellers tag det en dag ad gangen.. der kan gå meget lang tid før den er så rolig at den kan tages ud uden panik.. det tog vores Mugge ca. 3 mdr dengang.. hun var dyrehandlerhamster og panisk for mennesker... var nøjagtig ligesom du beskriver din søsters hamster.. brug en handske der lugter af dig når du håndterer den så undgår du bidene og den kan ikke lugte nær så meget at du er nervøs..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 4. jul 2009 17:12

Tak for hjælpen det prøver jeg så.. stille og roligt, men det er et træls tidspunkt, for skal på ferie om 5 dage, men så får den også masser af fred.
Men så prøver jeg bare bagefter :P

Låst