Øv - Bertha har fået en knude:'-(

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
ZenZen

Øv - Bertha har fået en knude:'-(

Indlæg af ZenZen » 23. jul 2009 12:38

Ja i dag fandt jeg en ret så stor knude på Bertha :cry:  Og den er på størrelse med en ært.
Den var der ikke igår - eller også mærkede jeg den bare ikke - den sidder på siden af hende, mellem skulderen og hoften.
Der er et stort sår også. Vil tro at det er kræft :cry:
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op. Hvis den er vokset så hurtigt, så kan der ikke gå lang tid før hun mærker til den og blir syg.
Overvejer at aflive hende inden weekenden, for at forhindre at hun ska lide hvis hun blir meget syg pga den.
Hun er stadig frisk og livlig, men damn den er vokset hurtigt! :shock:

Prøvede at føle lidt på den, men Bertha var bestemt ikke begejstret for det. Men den føltes helt fast. Vil tro hun har kradset på den da den er uden hår og der er et stort sår...

Hun blir nok aflivet i dag eller i morgen :cry:  :cry:  :cry:

Farvel Bertha skat :cry:
Billede

liv

Indlæg af liv » 23. jul 2009 12:44

Min Feta har også en kræft knude  :( Men i starten voksede hendes knude også rigtig stækt og idag er rimelig stor .. men hun bliver ikke generet af den  :wink:

(den har heller ikke hår på sig)

Synes du skal give Bertha en chance! den kan holde op med at vokse og så vil hun kunne leve fint i flere måneder! fetas har ikke vokset i 5 måneder.. den er dog begyndt igen nu  :cry:

Men hvor gammel er den lille smukling?  :(

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 23. jul 2009 12:51

Så længe hamsteren ikke er generet af knuden, kan den fint leve med den. Du skal dog være opmærksom, da en kræftknude pludselig kan vokse meget hurtigt.
Mange hilsner fra Jeanne.

liv

Indlæg af liv » 23. jul 2009 12:54

Jeanne skrev:Så længe hamsteren ikke er generet af knuden, kan den fint leve med den. Du skal dog være opmærksom, da en kræftknude pludselig kan vokse meget hurtigt.
nu har jeg lige et spørgsmål  :wink:

altså når hamsteren har haft knude i et stykke tid . .. og den ikke er vokset.. men den så begynder at vokse langsomt større.. kan den så ligepludselig bare vokse rigtig meget?

eller vil den ikke starte med at vokse langsomt.. men bare vokse rigtig hurtigt meget pludseligt?

liv

Indlæg af liv » 23. jul 2009 12:59

Her ser du et billede at Feta.. inde i cirklen kan man svagt se knude.. er det sådan en Bertha har?

.. og undskyld størrelsen.. havde ikke lige tid til at oploade fra photobucket...
Vedhæftede filer
IMG_0169.JPG
IMG_0169.JPG (71.61 KiB) Vist 2179 gange

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 23. jul 2009 13:23

Har også snakket lidt med manden om det og vi er blevet enige om at se tiden an. Indtil videre virker hun ikk generet af den.
Jeg blev bare ret forskrækket over at den pludselig var der. Lagde slet ikk mærke til den igår og den sidder halvvejs omme på ryggen :shock:

Liv: Ja det ligner meget godt tror jeg - det er lidt svært at se.
Bertha er fra februar 08 (ca) - købte hende i Petworld.

Vil bare forkæle hende ekstra så længe hun lever.

liv

Indlæg af liv » 23. jul 2009 13:25

det synesjeg lyder som en rigtig god idé! Feta fik sin knude i julen. .. og hun har fået unger i mens og alt muligt og lever stadig rigtig frisk! og nu er hun trods alt over 1 år ..

held og lykke!

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 23. jul 2009 13:27

liv skrev:det synesjeg lyder som en rigtig god idé! Feta fik sin knude i julen. .. og hun har fået unger i mens og alt muligt og lever stadig rigtig frisk! og nu er hun trods alt over 1 år ..

held og lykke!
Tak søde :D

Låst