Hai alle...
jeg har en veninde der har en guldhamster... "som har brug for noget hjælp"
det er sådan at dens tænder i overmunden knækker tit og nu er den tænder i undermunden så begyndt at blive for lange...
den går i et træmme bur og hun vil helst ikk skife til et plast bur da hun oplever den bliver forvirrede og sky af det..
så tænkt om der var noget man kunne gøre for at forhindre at dens tænder knækker?
kunne man fx komme noget af en kalk tablet i dens vand eller noget?
håber der er nogen der har nogen ideer
Hjælp... :/
Hjælp... :/
- Vedhæftede filer
-
- minos.jpg (30.76 KiB) Vist 3008 gange
Hamsteren har vel brug for noget at slibe tænderne på, så de ikke bliver for lange?
Hvad foder får den? - Det kunne godt lyde som om den mangler noget, hvis tænderne er skrøbelige og knækket hele tiden?
Hvad foder får den? - Det kunne godt lyde som om den mangler noget, hvis tænderne er skrøbelige og knækket hele tiden?
Hilsen Louise & dværghamsen Simba (;
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste!
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste!
når hamsterens over tænder vokser lidt ud igen, så tjek lige om de er hvide eller gule. er de hvide er hamsteren syg... eller det vil sige den lider f en defekt som gør den syg.
er de gule så har den nomale tænder. otg så skal der ikkes på nyt bur til den.
din veninde vil ikke skifte til plastik: Hvad størrelse har hamterens nuværende bur? og hvad havde det plastik bur hun prøvede med?
jeg kan komme i tanke om en del grunde til at hamsteren hvirker forvirret,
1. størrelsen på plastburret var for lille.
2. den forkerte type plast bur. (jeg har haft en som ikke kunne gå i et duna, men et karli, som er ½ cm mindre i breden, kunne den godt gå i :roll:
3. det kunne tænkes at hamsteren bliver forviret, fordi de flestet plast bure åbnes fra toppen, dette kan afhjælpes ved at lave buret selv. eller et terrarie. (terrarie er rigtig gode i sådanne tilfælde )
er de gule så har den nomale tænder. otg så skal der ikkes på nyt bur til den.
din veninde vil ikke skifte til plastik: Hvad størrelse har hamterens nuværende bur? og hvad havde det plastik bur hun prøvede med?
jeg kan komme i tanke om en del grunde til at hamsteren hvirker forvirret,
1. størrelsen på plastburret var for lille.
2. den forkerte type plast bur. (jeg har haft en som ikke kunne gå i et duna, men et karli, som er ½ cm mindre i breden, kunne den godt gå i :roll:
3. det kunne tænkes at hamsteren bliver forviret, fordi de flestet plast bure åbnes fra toppen, dette kan afhjælpes ved at lave buret selv. eller et terrarie. (terrarie er rigtig gode i sådanne tilfælde )
de venligste hilsner amanda
ved at dens tænder i undermunden er gule... altså som en hamsters tænder nu ser ud og dem i over munden er ikk rigtig komme langt nok ud til vi kan se det..
har lige snakket med hende på msn og hun svare:
__
jeg har ikke haft minos i andre bure, men da jeg flyttede peter var han meget rundt på gulvet til at starte med, og jeg har set det samme med andre hamstre jeg har flyttet på efter de er blevet voksne.
__
Minos er den hamster der er tale om og peter er en gammel hamster hun har haft..
Den bor i det her bur med tårn på toppen.. (se bor for den lille tykke hamster, det er et gammelt billede jeg har fundet frem)
har lige snakket med hende på msn og hun svare:
__
jeg har ikke haft minos i andre bure, men da jeg flyttede peter var han meget rundt på gulvet til at starte med, og jeg har set det samme med andre hamstre jeg har flyttet på efter de er blevet voksne.
__
Minos er den hamster der er tale om og peter er en gammel hamster hun har haft..
Den bor i det her bur med tårn på toppen.. (se bor for den lille tykke hamster, det er et gammelt billede jeg har fundet frem)
- Vedhæftede filer
-
- DUFFY_Prestige 2.jpg (38.67 KiB) Vist 2937 gange