Coli i vandet i Danmark

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
BittéHamstereN

Coli i vandet i Danmark

Indlæg af BittéHamstereN » 19. nov 2009 15:03

Min mor har lige været inde og læse lidt om coli, da vi lige har haft et problem med det (som i nok ved :wink: )

Min mor fandt noget om ildere, som også kan få diarré ad coli, der stod der var mange coli bakterier i vandet i Danmark og det kunne være skyld i det. Fra nu af koger vi vandet før i de får det og så lidt medicin der skal forebygge..

Men alt i alt, hvis ikke i vil opleve det jeg har oplevet, synes jeg i skal begynde at koge deres vand :D
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 19. nov 2009 16:09

undskyld jeg siger det men jeg ville aldrig overveje at koge mit vand inden jeg bruger det, de fleste af mine 22 næsten 23 leve år har været med egen boring og der har aldrig været problemer fordi der har været en god kontrol med vandet.
hvis der er kommet så mange coli bakterier ud i vandet at det har kunnet skade dyrene så må det være fordi at det ikke er renset godt nok inden

synes det er lidt at blæse et lille problem og noget der er sket for meget få mennesker op til et kæmpe problem som det ikke er
i naturen er det vand de får jo også langt fra rent
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Hammi

Indlæg af Hammi » 19. nov 2009 17:29

Mennesker kan da også få diarré hvis de drikker vand med colibakterier i.

Men folk burde da blive informeret om det, hvis det var tilfældet.
Med venlig hilsen,
Jeanne

Billede
Køjer, huler, senge og andet til hamstere med stil!
Følg PetPile på Facebook

burrus

Indlæg af burrus » 19. nov 2009 17:34

HVIS I har E. Coli bakterier i skadelig grad i jeres drikkevand, så skal i kontakte vandværket!
Det burde ikke være nødvendigt at koge vandet for at det er drikkeligt! :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 19. nov 2009 18:40

burrus skrev:HVIS I har E. Coli bakterier i skadelig grad i jeres drikkevand, så skal i kontakte vandværket!
Jeg ved ikke om det lige er oppe ved os, min mor har bare læst det på nettet at det er et problem i Danmark. Det kan jo også sagtens være i så lille grad det ikke er skadeligt for mennesker..
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 19. nov 2009 19:34

BittéHamstereN skrev:
burrus skrev:HVIS I har E. Coli bakterier i skadelig grad i jeres drikkevand, så skal i kontakte vandværket!
Jeg ved ikke om det lige er oppe ved os, min mor har bare læst det på nettet at det er et problem i Danmark. Det kan jo også sagtens være i så lille grad det ikke er skadeligt for mennesker..
de max værdier der må være i vandet er mindre end det der skulle kunne skade mindre dyr
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Låst