Hunnerne fra Saphirs kuld

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
BittéHamstereN

Hunnerne fra Saphirs kuld

Indlæg af BittéHamstereN » 25. dec 2009 14:14

I går / midnat, da vi kom hjem fra jul, mødte der mig et chok. Nede i hunnernes bur, lå der en næsten død. Tre af de andre træk sig rundt i forbenene og en kravlede glad rundt. Den næsten døde kom over i en transport kasse og den helt raste (som vi opdagede havde et ikke helt ok øje, så det for lidt kamille te) kom over i en anden transport kasse. Min mor satte burene ind i stuen, så jeg ikke skulle sove i næsten døde dyr.

Da jeg så stod op og gik ind for at se til dem, fandt jeg 2 mere døde. Det sidste der var tilbage i buret, mener min mor er rast, selvom den ikke havde det godt i går aftes.
Vi har fjernet de døde, men hvad skal vi gøre med de raste? Er det nok bare at skifte deres bur? Hvad kan oversagen være, det var kun i deres bur? De er 6 uger og 4 dage, men der var ingen blod eller slåskampe at høre. Skal vi holde ekstra godt øje med den "næsten raske" og hvad kan oversagen være til det?? Der er intet at se i de andre bure og i hannernes bur er der liv og glade dage. Kan hundene slippe en rolle, de har kigget på hunnerne gennem buret, men døren har været lukket, så hundene var ikke der inde mens vi var væk? Har set nogen af hunnerne toppes lidt en gang i mellem, men der var intet blod og ingen skrig :shock:

PLEASE HJÆLP MIG :cry:  :cry:  :cry:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 25. dec 2009 14:23

Sidder med den næsten raske, den begynder langsomt at kravle rundt og åbne øjne, kunne den være i dvale? Der er jo kun 18 grader på mit værelse og hunnerne stod lige over gulvhøjde på en reol. Skal jeg skrue op for varmen?
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 25. dec 2009 14:36

tror ikke 18 grader er lidt nok til at de går i dvale, og tvivler på at det er det der har været gået galt.
tror du skal vaske buret meget grundigt af.
hvad det kan være kan jeg desvære ikke sige
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Låst