Forkølelse? Update: Dyrelægen?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Riqo

Indlæg af Riqo » 2. jan 2010 19:54

Han virker ikke som om han har noget imod at stå på gulvet og jeg har guldtæppe på hele mit gulv.

Men nu er der lige et problem med det der kamille te, han gider ikke røre det :S Kan man putte lidt i hans drikkedunk, selvom man kun har 1 ? Altså blande teen op med noget vand, eller er det så lige meget?

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. jan 2010 09:09

bare for at komplicere tingene: min hamster er bestemt bange for skygger. Hun står i et akvarium i en reol, men reagerer tydeligt på skygger. Hun har dog også altid været nervøs af sig.

Riqo

Indlæg af Riqo » 14. jan 2010 12:13

UPDATE:
Sidste uge ringet jeg til dyrelægen for at spørge, hvad de syntes jeg skulle gøre og de svaret at hvis min hamster stadig drak, spiste og løb rundt, behøvet jeg ikke at tage til dyrelægen og det gør han stadig.
Men nu er der altså gået ca. en uge og det er ikke blevet bedre, kun værre syntes jeg. Hans næse er våd rundt om, han har noget der ligner snot på poterne og på hans toiletpapir er der noget gult på som ligner snot.

Så nu vil jeg ringe til dyrelægen og bestille en tid, men spørgsmålet nu er:
Hvad kan dyrelægen gøre ved det? Får man noget medicin eller hvad?
Senest rettet af Riqo 14. jan 2010 22:05, rettet i alt 1 gang.

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 14. jan 2010 12:44

Altså jeg sad lige og læste i mine hamster bøger og i dem står der, at den skal til dyrelæge hvis forkølelsen ikke går over efter et par dage... Og det er den jo ikke... :?

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. jan 2010 16:02

Det lyder ikke så godt. Prøv dyrlægen igen, eller tjek evt. hos en anden dyrlæge.

Riqo

Indlæg af Riqo » 14. jan 2010 22:04

Jeg skal til dyrelægen, men mit spørgsmål er hvad dyrelægen gør ved forkølelsen? En sprøjte, medicin?

Låst