Skaldet og rynket hamster på 1 år og 9 måneder?!

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Hamsterhjulet

Skaldet og rynket hamster på 1 år og 9 måneder?!

Indlæg af Hamsterhjulet » 7. mar 2010 10:21

Inden for den sidste måned har min sidste hamster, Jaqueline, mistet stort set al hendes pels, huden er rynket - hun ligner mildest talt et barn med progeria eller Skalde-Per fra Ronja Røverdatter...
Umiddelbart ser det ud til, hun har det godt. Hun spiser normalt og opfører sig som normalt, men det her hårtab... hvad mon hun fejler, hun er kun 1 år og 9 måneder gammel!  :shock:
Nogen, der kan hjælpe? :(
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 7. mar 2010 11:12

Er ret sikker på at det er alderdoms tegn, jeg har næsten lige mistet en hamster som kunne være fyldt 2 år i næste månede og hun havde også tabt meget af hendes pels.

Så længe hun er aktiv,spiser,drikker og virker frisk skal du ikke bekymre dig, men vil give dig ret i at det er hårdt at se ens hamster blive gammel.

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. mar 2010 11:59

Klør hun sig?

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 7. mar 2010 12:15

Lykke skrev:Klør hun sig?
Ikke så vidt jeg kan se... hun opfører sig, som hun plejer  :scratch:
Jeg har aldrig set noget lignende! :shock: [/i]
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 7. mar 2010 12:34

Omg, det samme er sket med Luke :cry:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 7. mar 2010 20:31

jeg har også før haft en gammel hamster der tabte alt pels og blev rynket at se på og blev meget tynd før den døde.
Det var IKKE pga. mider eller andre skadedyr som andre sikkert ville kunne mistænke, for det spredte sig ikke til nogen af de andre dyr selvom de stod i samme rum, og der var heller intet at se på hamsteren.

Jeg går ud fra at det har været alderdom og evt. noget den har arvet, ser man på mennesker er der jo også få individer imellem der taber alt hår med alderen.
Så hvorfor skulle sådan et gen ikke også opstå på hamstere som vi har avlet med alverdens former for gener selv en masse gener vi ikke engang kender til.

Så min erfaring/mening lyder at en hamster sagtens kan blive skaldet med alderen uden at den behøver at have mider eller andre skadedyr, men det kan selvfølgelig også godt være derfor, men det var det ikke i mit tilfælde. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 7. mar 2010 21:41

Benjamin skrev:jeg har også før haft en gammel hamster der tabte alt pels og blev rynket at se på og blev meget tynd før den døde.
Det var IKKE pga. mider eller andre skadedyr som andre sikkert ville kunne mistænke, for det spredte sig ikke til nogen af de andre dyr selvom de stod i samme rum, og der var heller intet at se på hamsteren.

Jeg går ud fra at det har været alderdom og evt. noget den har arvet, ser man på mennesker er der jo også få individer imellem der taber alt hår med alderen.
Så hvorfor skulle sådan et gen ikke også opstå på hamstere som vi har avlet med alverdens former for gener selv en masse gener vi ikke engang kender til.

Så min erfaring/mening lyder at en hamster sagtens kan blive skaldet med alderen uden at den behøver at have mider eller andre skadedyr, men det kan selvfølgelig også godt være derfor, men det var det ikke i mit tilfælde. :D
Det, din hamster havde, lyder meget som det, Jaqueline har, og hvordan hun ser ud. Der er heller ikke tegn på utøj.
Tak skal du have, Benjamin :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 8. mar 2010 18:09

Kan du ikke prøve at tage et billede?
Hilsen Lotte
Billede

Nougat

Indlæg af Nougat » 25. jun 2010 19:21

Da min først guldhamster var næsten tre år, begyndte den også at tabe pelsen, været rynket og havde lidt tør hud. Men ellers havde den det fint, indtil den døde.

Loan

Indlæg af Loan » 26. jun 2010 12:28

Flourit, en af mine guldhamster var også kun få måneder fra at blive 2 år, da hun tabte al pelsen på ryggen, som Benjamin siger skyldtes det ikke mider da hun stod sammen med andre uden de blev smittet, hun formåede dog at genvinde det meste af pelsen før hun tabte det hele igen, og derefter desværre stille sov ind.

Hun spiste og drak fint lige til det sidste, men det var et råb til mig om jeg skulle sige farvel, anden gang det skete for hun begyndte at tabe sig.
Hilsen
Loan Vejby

Låst