Skaldet og rynket hamster på 1 år og 9 måneder?!
-
Skaldet og rynket hamster på 1 år og 9 måneder?!
Inden for den sidste måned har min sidste hamster, Jaqueline, mistet stort set al hendes pels, huden er rynket - hun ligner mildest talt et barn med progeria eller Skalde-Per fra Ronja Røverdatter...
Umiddelbart ser det ud til, hun har det godt. Hun spiser normalt og opfører sig som normalt, men det her hårtab... hvad mon hun fejler, hun er kun 1 år og 9 måneder gammel! :shock:
Nogen, der kan hjælpe?
Umiddelbart ser det ud til, hun har det godt. Hun spiser normalt og opfører sig som normalt, men det her hårtab... hvad mon hun fejler, hun er kun 1 år og 9 måneder gammel! :shock:
Nogen, der kan hjælpe?
-
Er ret sikker på at det er alderdoms tegn, jeg har næsten lige mistet en hamster som kunne være fyldt 2 år i næste månede og hun havde også tabt meget af hendes pels.
Så længe hun er aktiv,spiser,drikker og virker frisk skal du ikke bekymre dig, men vil give dig ret i at det er hårdt at se ens hamster blive gammel.
Så længe hun er aktiv,spiser,drikker og virker frisk skal du ikke bekymre dig, men vil give dig ret i at det er hårdt at se ens hamster blive gammel.
-
-
jeg har også før haft en gammel hamster der tabte alt pels og blev rynket at se på og blev meget tynd før den døde.
Det var IKKE pga. mider eller andre skadedyr som andre sikkert ville kunne mistænke, for det spredte sig ikke til nogen af de andre dyr selvom de stod i samme rum, og der var heller intet at se på hamsteren.
Jeg går ud fra at det har været alderdom og evt. noget den har arvet, ser man på mennesker er der jo også få individer imellem der taber alt hår med alderen.
Så hvorfor skulle sådan et gen ikke også opstå på hamstere som vi har avlet med alverdens former for gener selv en masse gener vi ikke engang kender til.
Så min erfaring/mening lyder at en hamster sagtens kan blive skaldet med alderen uden at den behøver at have mider eller andre skadedyr, men det kan selvfølgelig også godt være derfor, men det var det ikke i mit tilfælde.
Det var IKKE pga. mider eller andre skadedyr som andre sikkert ville kunne mistænke, for det spredte sig ikke til nogen af de andre dyr selvom de stod i samme rum, og der var heller intet at se på hamsteren.
Jeg går ud fra at det har været alderdom og evt. noget den har arvet, ser man på mennesker er der jo også få individer imellem der taber alt hår med alderen.
Så hvorfor skulle sådan et gen ikke også opstå på hamstere som vi har avlet med alverdens former for gener selv en masse gener vi ikke engang kender til.
Så min erfaring/mening lyder at en hamster sagtens kan blive skaldet med alderen uden at den behøver at have mider eller andre skadedyr, men det kan selvfølgelig også godt være derfor, men det var det ikke i mit tilfælde.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Det, din hamster havde, lyder meget som det, Jaqueline har, og hvordan hun ser ud. Der er heller ikke tegn på utøj.Benjamin skrev:jeg har også før haft en gammel hamster der tabte alt pels og blev rynket at se på og blev meget tynd før den døde.
Tak skal du have, Benjamin
Flourit, en af mine guldhamster var også kun få måneder fra at blive 2 år, da hun tabte al pelsen på ryggen, som Benjamin siger skyldtes det ikke mider da hun stod sammen med andre uden de blev smittet, hun formåede dog at genvinde det meste af pelsen før hun tabte det hele igen, og derefter desværre stille sov ind.
Hun spiste og drak fint lige til det sidste, men det var et råb til mig om jeg skulle sige farvel, anden gang det skete for hun begyndte at tabe sig.
Hun spiste og drak fint lige til det sidste, men det var et råb til mig om jeg skulle sige farvel, anden gang det skete for hun begyndte at tabe sig.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby