Kløe - what to do
Kløe - what to do
Hej til alle.
Min kære lille dværghamsterpige har kløet sig meget over det sidste stykke tid. Min første indskydelse var, at hun havde lus/mider eller noget i den stil. Hun har været til dyrlæge to gange og fået en kur, men der er ikke sket en ændring.
Min næste tanke var allergi. Jeg er gået fra savssmuld til hemp/biobase, men det har ikke gjort nogen forskel. Derudover har hun fået lov til at undvære både toiletpapir og carefresh som redemateriale samt hendes sand, men det har heller ikke gjort nogen forskel. Vi har prøvet tre forskellige typer foder, men med samme resultat; ingen ændring.
Mit næste projekt må være at fjerne den 1. sal hun har, som er lavet af træ.
Hun opfører sig normalt. Hun er frisk, søger kontakt, bruger sit hjul, spiser, tisser osv.
Har i stået i samme situation? Er der noget jeg har overset? Kan man lade hende gå på aviser fremfor hemp? Kan det være varmen?
På forhånd tak for hjælpen.
- Michelle
Min kære lille dværghamsterpige har kløet sig meget over det sidste stykke tid. Min første indskydelse var, at hun havde lus/mider eller noget i den stil. Hun har været til dyrlæge to gange og fået en kur, men der er ikke sket en ændring.
Min næste tanke var allergi. Jeg er gået fra savssmuld til hemp/biobase, men det har ikke gjort nogen forskel. Derudover har hun fået lov til at undvære både toiletpapir og carefresh som redemateriale samt hendes sand, men det har heller ikke gjort nogen forskel. Vi har prøvet tre forskellige typer foder, men med samme resultat; ingen ændring.
Mit næste projekt må være at fjerne den 1. sal hun har, som er lavet af træ.
Hun opfører sig normalt. Hun er frisk, søger kontakt, bruger sit hjul, spiser, tisser osv.
Har i stået i samme situation? Er der noget jeg har overset? Kan man lade hende gå på aviser fremfor hemp? Kan det være varmen?
På forhånd tak for hjælpen.
- Michelle
Efter råd fra dyrlægen, har jeg givet min aviser at gå på, fremfor de "piller" man kan købe. Det synes jeg har hjulpet.
Den har dog stadfig sit sand. Men håber jeg kan finde noget andet strøelse den kan gå på, da den jo ikke rigtig kan grave i det.
Den har dog stadfig sit sand. Men håber jeg kan finde noget andet strøelse den kan gå på, da den jo ikke rigtig kan grave i det.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
Okay. Jamen hvis lægen har sagt god for avispapiret, og du har haft en god oplevelse med det, så prøver jeg det. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at det må værese strøelsen. Hvis ikke, så er jeg virkelig på bar bund.Nougat skrev:Efter råd fra dyrlægen, har jeg givet min aviser at gå på, fremfor de "piller" man kan købe. Det synes jeg har hjulpet.
Du må endelig skrive, hvis du finder et godt alternativ. Jeg syntes det er synd med avispapiret, da det nemlig ikke ligefrem er til at grave i - på den anden side er det nok langt mere behageligt en al den kløen. Har du bare lagt en bund af aviser eller i strimler?
Tak for råddene indtil videre : )
Fornuftigt og takNougat skrev:Det var så lidt. Jeg har tænkt mig at have avispapir i bunden, til den er holdt op med at nyse i en god periode(hvis det er muligt). Og så prøve mig frem med andet strøelse. Held og lykke med det
Hvor lang tid gik der, før du så en ændring?
Min - Fenriz - nyser meget sjældent. Hun brokker sig dog tit om morgenen og jeg tror at det er i forbindelse med at det klør - jeg vil da tro, at det er brok, men det er svært at høre. Det undrer mig dog bare, at hun kun snakker om morgenen fremfor hele dagen, da hun jo klør sig hele dagen.
Der gik ikke mere end 3-4 dage før det blev bedre, men det var ikke helt væk. Nu har jeg prøvet at komme Biobase i bunden istedet. Den nyser stadig lidt, men ikke ret meget. Men kunne godt tænke mig det gik helt væk :?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
Forståeligt. Jeg håber for dig, at det går helt væk : )Nougat skrev:Der gik ikke mere end 3-4 dage før det blev bedre, men det var ikke helt væk. Nu har jeg prøvet at komme Biobase i bunden istedet. Den nyser stadig lidt, men ikke ret meget. Men kunne godt tænke mig det gik helt væk :?
Jeg er lidt i tvivl. Er biobase og hemp det samme?
Men jeg har ikke oplevet nogen forskel desværre hverken med hemp eller bare avispapir. Jeg har ligeledes prøvet at fjerne alle hendes træting, men det har heller ikke gjort nogen forskel. I morges har hun brokket sig i meget lang tid, hvilket jeg finder ret bekymrende. Det er svært at vurdere om noget er galt, når hun kun brokker sig om morgenen. Jeg har det dårligt med det, hvis der er noget galt, som man bare ikke umiddelbart kan se/hvis hun hele sit liv skal klø sig så meget. Min næste overvejelse må være at få det lille kræ aflivet, da jeg er på bar bund efterhånden.
Derfor tager jeg stadig meget gerne imod andres råd (:
Undskyld jeg først lige svarer dig nu. Det jeg mente med chinchillasand var at det kunne dæmpe kløen - det er godt for deres pels. Jeg har endnu ikke mødt en hams der var allergisk overfor sandet.DerTodWuotans skrev:Jeg har taget det fra hende i en uge tidligere, men der skete ikke nogen ændring. Pt har fjernet det igen, hvor jeg fjerner det i lidt længere tid. Tvivler dog meget på, at det er det der forårsager kløen.ZenZen skrev:Har hun chinchilla sand?