Hjælp hurtigt

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
bassedyret

Hjælp hurtigt

Indlæg af bassedyret » 18. aug 2010 20:34

Jeg er bange for, at vores skønne guldhamster på ca. 1 1/2 år er sygt. Det startede med lidt øjenbetændelse, der dog gik hurtigt væk, da vi badede med kamillethe. De sidste par dage har han været lidt kluntet og er faldet over sine egne ben. Han plejer at være meget aktiv og klatrer tit rundt i sit store bur. Han har ikke spist ret meget, men han er generelt blevet kræsen her på sine "ældre dage". Han plejer også at være meget renlig, men de sidste dage har han haft afføring på bagdelen, som jeg har renset af med en vatrondel. Noget meget mystisk er, at han i dag ´ser meget pukkelrygget ud! Han har en slags bule på ryggen (?). Da jeg tjekkede for muligheder på nettet, stødte jeg til min gru på wet tail, hvor der stod noget om endetarmsudfald - og ved nærmere eftersyn har han også dette.
Hvad skal vi gøre? Hvordan kan vi gøre det bedst for ham? Han virker ikke, som om han lider, og han er egentlig aktiv nok, på en lidt klodset facon.
Er det til dyrelægen - og hvad kan denne gøre? Kan man ringe nu, sent om aftenen?
Har nogen erfaringer med wet tail? Eller hvad det er...?
Hjælp!

Nougat

Indlæg af Nougat » 18. aug 2010 22:04

Jeg har ikke den store erfaring med sygdomme, men jeg håber du kan bruge mit svar alligevel :-). Hvis det er wet tail, går det ekstremt hurtigt med at det går ned af bakke, så han skal i behandling hurtigst muligt! At han vælter sådan rundt, kan måske godt tyde på en hjerneblødning.
Du kan ringe til dyrlægevagten døgnet rundt. Prøv og søge efter nummeret på nettet.
God bedring med ham :-)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

bassedyret

Indlæg af bassedyret » 19. aug 2010 19:07

Vi var ved dyrlægen i dag og fik Konrad aflivet - det var sandsynligvis kræft, og det var synd hvis han skulle lide. Men F.... hvor er det svært at sige farvel! Tænk at tude så meget over sådan en bette størrelse - det havde jeg ikke forestillet mig, før vi fik dyr. Nu står hans bur og alle hans ting tilbage og vores lille tonser, der plejer at løbe rundt i stuen i sin bold på denne tid er dagen, er her ikke mere:-(
Tak for det svar, vi fik.

Nougat

Indlæg af Nougat » 19. aug 2010 22:16

Det er jeg ked af at høre :-(
Ja det er helt vildt så meget man knytter sig til sådan et lille dyr!
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Trille

Indlæg af Trille » 20. aug 2010 18:08

Det er sjovt jeg har stået i den præcis samme situation..
Min gamle guldhams Trille, fik også kræft , som udviklede sig til wet tail..
2 Dage senere døde hun (Det går ekstremt hurtigt når de først har fået sygdommen)

Det er virkelig ærgeligt at din guldhams  ikke klarede den ..:(

Låst