Drikker meget

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Speedy

Drikker meget

Indlæg af Speedy » 24. aug 2010 17:30

Hej

Jeg har en dværghamster sppedy som drikker utroligt meget. Ja den kan faktisk tømme en hele drikke dunk på 24 timer. Skal dog også siges at der bliver tisse en del men det er der vel ikke noget at sige til.

Er der noget man kan gører er det normalt ?

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 24. aug 2010 17:37

Hamster kan også få sukkersyge, specielt på deres ældre dage. Jeg ville bestemt tage til dyrlægen med den, for det er ikke normalt at den drikker så meget i døgnet.

Speedy

Indlæg af Speedy » 24. aug 2010 17:47

Han er dog stadig meget ung er ikke mere en 4 mdr gammel

Wampi

Indlæg af Wampi » 24. aug 2010 19:01

er du sikker på at det ikke er fordi hans dunk drypper?

Den kan godt dryppe meget lidt ad gangen... der er også hamstere der "leger" med deres vanddunk... f.eks. ved at sætte en pote op og skubbe kuglen tilbage så vandet bliver ved med at dryppe ud uden de bruger det til noget... har oplevet at hvis deres savsmuld bliver vådt så samler de det samme sted som deres tissehjørne...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Speedy

Indlæg af Speedy » 24. aug 2010 19:49

Tissehjørnet er i den anden ende af buret har også tjekket at vandet ikke bare løber ud. har nu læst mange af de engelske sider der er og der er dog en række symptomer der tyder på at det kan være sukker syge jeg køber nogle strips imorgen så jeg kan måle sukker indholdet i urinen. er dog stadig lidt fovirret over hvilken kost jeg så skal give ham. nogle der har forslag? er der noget mad man kan købe eller skal man selv til at stå med det hele ?

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. aug 2010 10:56

ja, prøv strips'ne.

Jeg tror ikke, der er noget at gøre mht. mad. Normalt får hamsteren vist lov at leve med sygdommen, så længe det ikke er synd for den. Men det kan du jo ringe og spørge dyrlægen om, hvis stippen viser at det er sukkersyge.

Speedy

Indlæg af Speedy » 25. aug 2010 13:06

Fik taget testen idag og der var et meget højt indhold af sukker i urinen. Så nu har jeg været omkring og købe ind så speedy ikke længere skal have alm hamster mad

Så nu står den på

Magert kød
broccoli
gulerødder
rød peder
øko fuldkorns havregryn
tun i vand
tyk mælk

og så giver jeg ham ½ vand + ½ revolyt-vand ( dette er opløst i vand 1 pose til en liter vand )

Han ser nu ellers ud til at have det fint og får motion :). nu må vi se om det bliver bedre de næste par uger.

tak for hjælpen

Låst