Hej
Jeg har en dværghamster sppedy som drikker utroligt meget. Ja den kan faktisk tømme en hele drikke dunk på 24 timer. Skal dog også siges at der bliver tisse en del men det er der vel ikke noget at sige til.
Er der noget man kan gører er det normalt ?
Drikker meget
-
er du sikker på at det ikke er fordi hans dunk drypper?
Den kan godt dryppe meget lidt ad gangen... der er også hamstere der "leger" med deres vanddunk... f.eks. ved at sætte en pote op og skubbe kuglen tilbage så vandet bliver ved med at dryppe ud uden de bruger det til noget... har oplevet at hvis deres savsmuld bliver vådt så samler de det samme sted som deres tissehjørne...
Den kan godt dryppe meget lidt ad gangen... der er også hamstere der "leger" med deres vanddunk... f.eks. ved at sætte en pote op og skubbe kuglen tilbage så vandet bliver ved med at dryppe ud uden de bruger det til noget... har oplevet at hvis deres savsmuld bliver vådt så samler de det samme sted som deres tissehjørne...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Tissehjørnet er i den anden ende af buret har også tjekket at vandet ikke bare løber ud. har nu læst mange af de engelske sider der er og der er dog en række symptomer der tyder på at det kan være sukker syge jeg køber nogle strips imorgen så jeg kan måle sukker indholdet i urinen. er dog stadig lidt fovirret over hvilken kost jeg så skal give ham. nogle der har forslag? er der noget mad man kan købe eller skal man selv til at stå med det hele ?
Fik taget testen idag og der var et meget højt indhold af sukker i urinen. Så nu har jeg været omkring og købe ind så speedy ikke længere skal have alm hamster mad
Så nu står den på
Magert kød
broccoli
gulerødder
rød peder
øko fuldkorns havregryn
tun i vand
tyk mælk
og så giver jeg ham ½ vand + ½ revolyt-vand ( dette er opløst i vand 1 pose til en liter vand )
Han ser nu ellers ud til at have det fint og får motion . nu må vi se om det bliver bedre de næste par uger.
tak for hjælpen
Så nu står den på
Magert kød
broccoli
gulerødder
rød peder
øko fuldkorns havregryn
tun i vand
tyk mælk
og så giver jeg ham ½ vand + ½ revolyt-vand ( dette er opløst i vand 1 pose til en liter vand )
Han ser nu ellers ud til at have det fint og får motion . nu må vi se om det bliver bedre de næste par uger.
tak for hjælpen