Min dværghamster har førhen vejet omkring de 80g. Så har hun været på slankekur i et år nu, og nu vejer hun 54g. Det er jo gentlig godt nok, er bare blevet lidt nervøs for om det kan tyde på at hun er ved at blive gammel. Hun er snart to år. Tror hun er ca. 1 år og 8-10 måneder gammel. Skal jeg til at være på vagt?
Hun ser frisk nok ud og løber i hjulet en gang imellem.
Tut har tabt sig meget
-
-
Alderstegn hos hamstere er typisk at de spiser mindre, deres pels bliver tyndere, de bliver mindre aktive og deres søvnmønster ændre sig.
80g for en dværg er i overkanten, så hendes nuværende vægt på 54g er fin, men du skal selvfølgelig være opmærksom på om hun taber sig yderligere uden grund (men du skriver at hun har været på slankekur).
Hvis hun iøvrigt er aktiv og ikke taber sig yderligere uden grund, så tror jeg ikke at du p.t. skal bekymre dig, men de lever jo desværre ikke forevigt de små pus og hun er jo ved at være en ældre dame.
80g for en dværg er i overkanten, så hendes nuværende vægt på 54g er fin, men du skal selvfølgelig være opmærksom på om hun taber sig yderligere uden grund (men du skriver at hun har været på slankekur).
Hvis hun iøvrigt er aktiv og ikke taber sig yderligere uden grund, så tror jeg ikke at du p.t. skal bekymre dig, men de lever jo desværre ikke forevigt de små pus og hun er jo ved at være en ældre dame.