Sidste chance?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Nougat

Sidste chance?

Indlæg af Nougat » 8. sep 2010 21:54

Hej
Min guldhamster har efterhånden været igennem en masse på de godt 6 måneder den har levet. Den nyser meget, så har skiftet til forskellige bundlag 4 gange. Nu går den på køkkenrulle. Den fik en omgang binyrebarkhormon ved dyrlægen, for at se om det hjalp på nyseriet. Det gjorde det i lidt over to uger, men nu er den begyndt igen. Så er planen at jeg skal begynde at sortere i dens foder, for at se om jeg kan finde ud af hvad den ikke kan tåle.
MEN..... nu har den også fået øjenbetændelse, og synes pelsen har fået nogle steder, hvor den er meget tynd.
Skal jeg acceptere at det er en skrøbelig hamster, og lade den gå, eller ville det være bedst at aflive den?
Den sidste ville jeg selvfølgelig helst undgå, da jeg har knoklet for at gøre den tam, og endelig har et dejligt forhold til den. Men hvis den skal leve resten af sit liv med at være syg, ville jeg mene det er mere humant at sige farvel  :(
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 8. sep 2010 22:08

Øv øv så får du den tam, og så foresætter sygdommen, hvor er det bare urimeligt  :(

Hvis sygdommen foresætter ville jeg vælge at få den aflivet, da det jo ikke er værdigt for den at leve sådan et liv  :(

men hvor er det er svær beslutning, men ved at du er så fornuftig at du gør det som er bedst for dine dyr  :D

Låst