Hej alle
min dværghamster er her de sidste dage begyndt at lægge sig ud at sove om aftenen. i starten blev jeg virkelig skræmt da jeg troede han var meget syg da han ligger helt fladt og stille, men når jeg tager ham ud har han krudt i r.... og fiser rundt som altid. men lige så snart han kommer ind igem ligger han sig i hjulet eller sandbadet flader helt ud og falder i søvn.
Kan det være pga. varmen ? eller kan det være fordi han har det skidt? vil nemlig gerne finde ud af det hurtigt hvis der er noget galt.
håber i kan hjælpe
anderledes adfærd - varme?
-
anderledes adfærd - varme?
hamsterne Meeko og Ingolf og fuglen Archimedes <3
-
han vejer 56 g og det er måske lidt for meget. han får bare almindelig hamstermad, hvor jeg piller solsikkekernerne ud og så en masse grønt/frugt.. han kommer også ud og motionere. Hvad er idealvægten for sådan en? og er der andet jeg kan gøre
har det noget med hans adfærd i ovenstående indlæg at gøre?
har det noget med hans adfærd i ovenstående indlæg at gøre?
hamsterne Meeko og Ingolf og fuglen Archimedes <3
-
Mine hamstere bliver også altid inaktive når det er varmt og de sover ofte uden for huset/reden. Jeg oplever det som en helt naturlig reaktion, og du bør ikke være bekymret, hvis det er den eneste adfærdsændring den har foretaget.
Det er svært umiddelbart at sige om den er overvægtig, 56 gram kan være i overkanten, men der bør også tages hensyn til art, køn og kropsbygning, hvis du lægger et billede ind kan vi prøve at vurdere det.
Det er svært umiddelbart at sige om den er overvægtig, 56 gram kan være i overkanten, men der bør også tages hensyn til art, køn og kropsbygning, hvis du lægger et billede ind kan vi prøve at vurdere det.
vil sige at vores dværghamster han i sine bedste år vejede også deroppe omkring og han havde bare flot stor pels og en stor kropsbygning..
det med at flade ud og sove andre steder end reden har jeg også set i sommerperioden når det har været varmt...
vores havde platforme de så kravlede op på og bare lå og gjorde sig så flade som muligt... sørg for at tjekke vandet at det ikke bliver for varmt her i varmen så han kan køle sig med lidt køligere vand end rumtemperaturen... ikke isvand men heller ikke for varmt... (håber det gav mening)
det med at flade ud og sove andre steder end reden har jeg også set i sommerperioden når det har været varmt...
vores havde platforme de så kravlede op på og bare lå og gjorde sig så flade som muligt... sørg for at tjekke vandet at det ikke bliver for varmt her i varmen så han kan køle sig med lidt køligere vand end rumtemperaturen... ikke isvand men heller ikke for varmt... (håber det gav mening)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11