Øjenbetændelse? - HJÆLP!
Øjenbetændelse? - HJÆLP!
Min dværghamster Speedy på 1 ½ år har fået noget betændelse agtig i sit ene øje. Det ligner øjenbetændelse som vi selv kan få, der er nemlig sådan noget gult snask i øjet som gør at han næsten ikke kan åbne det. Han har haft det i 2 dage nu og jeg kan ikke forstå hvad det er. Min mor og jeg vasker hans øje 3 gange dagligt med vat, for at få snasket ud af øjet - så han kan åbne øjet lidt mere.
Jeg ville høre om nogen kunne vide hvad det er eller og man kan købe noget medicin mod det?
Kan man måske bruge kamillete mod det, ligesom til mennesker?
Hjælp, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og jeg har virkelig ondt af ham. :(
Jeg ville høre om nogen kunne vide hvad det er eller og man kan købe noget medicin mod det?
Kan man måske bruge kamillete mod det, ligesom til mennesker?
Hjælp, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og jeg har virkelig ondt af ham. :(
- Vedhæftede filer
-
- Her er et billede af Speedy øje med det der betændelse, og det andet øje uden. Det er ikke det bedste billede, men han kunne ikke sidde stille...
- sat smamen.jpg (40.79 KiB) Vist 11340 gange
Hilsen Ulrikke & Speedy <3
-
Tak for svarene. Jeg har ikke tænkt mig at bruge Kamillethe da jeg lige har læst at det kan gøre det hele meget værre - den chance tager jeg ikke. Jeg har nu tænkt mig at tage på apoteket efter Viskøse Øjendråber, som jeg har hørt skulle hjælpe. Det vil jeg bruge i 4-5 dage og hvis det ikke hjælper så må jeg vel smutte til dyrelægen.
-
Dråberne hjælper ikke på det gule puds som du beskriver, de kan udelukkende hjælpe hvis det er tørre øjne eller hvis hamsterne har fået f.x et sandkorn i øjet.Ulrikke skrev:Viskøse Øjendråber, som jeg har hørt skulle hjælpe. Det vil jeg bruge i 4-5 dage og hvis det ikke hjælper så må jeg vel smutte til dyrelægen.
Jeg synes helt ærligt, at det er etisk forkert at lade en hamster gå med et sådan øje i ydeligere 4-5 dage. Var du ikke selv taget til lægen hvis det var dig selv det havde haft sådan et øje i flere dage?
susanne Nielsen skrev:Dråberne hjælper ikke på det gule puds som du beskriver, de kan udelukkende hjælpe hvis det er tørre øjne eller hvis hamsterne har fået f.x et sandkorn i øjet.Ulrikke skrev:Viskøse Øjendråber, som jeg har hørt skulle hjælpe. Det vil jeg bruge i 4-5 dage og hvis det ikke hjælper så må jeg vel smutte til dyrelægen.
Jeg synes helt ærligt, at det er etisk forkert at lade en hamster gå med et sådan øje i ydeligere 4-5 dage. Var du ikke selv taget til lægen hvis det var dig selv det havde haft sådan et øje i flere dage?
Okay. Jeg vil så lige få byttet de øjendråber tilbage og så vil jeg tage en snak med min bedstevenindes mor som har været dyrelæge og stadig arbejder med sådan noget. Jeg håber så at hun kan give mig den rette medicin mod det. Det var på ingen måde min mening at lade min hamster lide, men han har det super godt og lader sig ikke genere af øjet. Jeg synes at det kunne have været super at bruge i øjendråber, men nu følger jeg dit råd og tager en snak med min bedstevenindes mor.
Det lyder godt Det kan også være hun kan give dig et svar hurtigere end at få en tid hos dyrlægen. Og når hun er uddannet inden for dyr er det jo godtUlrikke skrev:Okay. Jeg vil så lige få byttet de øjendråber tilbage og så vil jeg tage en snak med min bedstevenindes mor som har været dyrelæge og stadig arbejder med sådan noget. Jeg håber så at hun kan give mig den rette medicin mod det. Det var på ingen måde min mening at lade min hamster lide, men han har det super godt og lader sig ikke genere af øjet. Jeg synes at det kunne have været super at bruge i øjendråber, men nu følger jeg dit råd og tager en snak med min bedstevenindes mor.
Mvh Eva
Hamsternybegynder
Hamsternybegynder
-
Jeg ville ikke bruge kamillete, eftersom at det kan gøre det meget værre.darkangel87 skrev:Lav en gang kamille te og lad det blive koldt, så brug det på vat eller en vatpind til at rense øjnene med
PS. Jeg har fået øjenbetændelsen væk nu! Dyrlægen som jeg ville opsøge var i København, så jeg startede med at bruge det min far havde brugt til hans øje da han havde øjenbetændelse: Fucitalmic. Det vil jeg klart anbefale til jer hvis hamster har øjenbetændelse. Én dråbe i øjet hver morgen og aften i 5 dage, så er øjet super igen.