Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
-
pia johansen
Hej,
Jeg overvejer at anskaffe en guldhamster. Jeg bliver oplyst meget forskelligt om døgnrytmen hos en hamster. Er der en her der kan fortælle om en hamster er nat eller dagaktiv.
vh Pia
-
Thitte
Hamsteren er et nataktivt dyr
Dog kan man godt vænne et hamster til at stå op på bestemte tidspunkter, så man stadig har fornøjelse af dem
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
-
Lykke
Præcis. Og det gør man ved at vække dem f.eks. om eftermiddagen efter skole hver dag, tage dem op og fodre dem
-
pia johansen
ok, dvs at det ikke er et sundhedsmæssigt problem at vi vækker den om eftermiddagen. Nogle dyr har det jo ikke godt med den slags i længden.
Men I skal have tak for jeres svar. Tænker også, hvem gider have et dyr der udelukkende er aktivt om natten?
God Jul - Pia
-
susanne Nielsen
Du kan sagtens forsvare at "vække" dem om dagen. Du skal selvfølgelig ikke vække dem ved bare at løfte deres hus af, men du kan give dem mad om eftermiddagen, så kommer de op helt af dem selv, når de kan høre fodret rasle.
-
Joy
Når de bliver tamme nok kommer de af sig selv. Min hamster Joy kommer frem nærmest før jeg er på mit værelse, lige meget hved klokken er eller hvad tid på døgnet det er.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
-
SussiB
De lærer din rytme at kende, tror jeg. Mine ved fx hvornår jeg står op og de venter begge ved hver deres låge fordi de ved at der er nusning på programmet og måske en lille godbid eller noget grønt. Det slår aldrig fejl. Skulle jeg stå senere op, så er det som om de venter til de kan høre mig og så står de og laver larm på tremmerne. De sover dog primært i løbet af dagen, men kan sagtens stå op og spise lidt og putte igen.