Er Emil syg? Nyser konstant

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
trejne

Er Emil syg? Nyser konstant

Indlæg af trejne » 10. jan 2012 16:17

Hej forum!
Jeg har prøvet at søge herinde, men uden held, så nu spørger jeg for et helt konkret svar.
Min dværghamster Emil nyser meget, det har han gjort lidt i de sidste par dage (jeg skiftede strøelse i fredags), men nu er det meget værre og næsten hele tiden. Har lige haft ham oppe og undersøge ham, men alt ser fint ud. Han nyser bare kraftigt. Jeg har ikke skiftet mærke i mit strøelse, det er stadig "klein-tier streu" fra Vitakraft. Han har også sandbad (chincilla sand) og toiletpapir som redemateriale.

Kan det skyldes noget han lever i eller er han rent faktisk syg? :(
Stil endelig spørgsmål, hvis jeg ikke forklarer mig godt nok.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 10. jan 2012 17:35

Hvis jeg var dig, ville jeg tage til en gnaverkyndig dyrlæge med ham, da det kan være alt muligt, der er årsag til at han nyser.

God bedring med ham!

Lykke

Indlæg af Lykke » 11. jan 2012 20:22

Det kan f.eks. være fordi han er forkølet, men det kan også være, fordi det strøelse han lige har fået indeholder mere støv - eller fordi alt er blevet vasket, så han snuser mere. Nogle gange lyder det som om de nyser, hvis de snuser meget kraftigt.

sandi

Indlæg af sandi » 12. jan 2012 21:08

Jeg syns at hvad Lykke skriver lyder fint, men jeg tror at hvis han ikke holder op indenfor de nærmeste dage, kunne en ture til dyrlægen  kom på tale. En dyrlæge som har speciale i smågnavere. Jeg kan råde dig til at får en snak med vetinær sygeplejsker indenfor et dyrlægepraxis som har tlf. komsultation. Du får at vide om du skal kom med ham, eller de kan give dig et godt råd. De tar ikke penge for et godt råd. Nr. og navn af dyrlæge praxis det gør det, kan jeg oplyse dig hvis det blir nødvendig.
sandi : all good things comes to those who wait....

Låst