Hej.
Mit kinesiske dværghamster døde i dag, og håber nogen kan hjælpe mig til at finde ud af hvorfor.
Hun har spist normalt, været aktiv i hvert fald nogle dage inden hendes død, han står ikke i træk eller høj fugtighed, hun har ikke haft nogen synlige tegn på sygdomme.
Da jeg fandt hende havde hun blod på hendes forpoter og næse, hvad siger det noget om? Hun var i fin foderstand og så derudover rask ud. Det skal siges at hun ikke engang nåede at blive 1 år og hun er købt med kendskab til både mor og far (så hun er ikke indavl).
Kan bundmaterialet have noget med det at gøre? Jeg har brugt Carefresh natural til bund, noget jeg ellers ikke har haft erfaring med.
Håber nogen har nogle ideer til hvad der kunne skylde hendes død.
Med venlig hilsen Anette.
Kinesisk dværghamster dødsårsag?
-
Der kan være mange årsager til hendes død, og kun en obduktion hos en kyndig dyrlæge vil måske kunne kaste mere lys over det.
Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være carefresh, der var skyld i hendes død, men når jeg ikke har set hende eller kender hendes historie, kan jeg ikke sige noget om hvad det kan være.
Er er uendeligt mange ting som kan skyldes det, alt fra kvælning til en blodprop, så det er umuligt at sige hvad det er.
Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, men det er kun en obduktion, som kan kaste mere lys over det.
Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være carefresh, der var skyld i hendes død, men når jeg ikke har set hende eller kender hendes historie, kan jeg ikke sige noget om hvad det kan være.
Er er uendeligt mange ting som kan skyldes det, alt fra kvælning til en blodprop, så det er umuligt at sige hvad det er.
Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, men det er kun en obduktion, som kan kaste mere lys over det.
Synd, at din hamster er død. Du finder nok aldrig ud af, hvorfor.
Jeg har engang hørt om en død hamster med lignende symptomer. Drengen fik en ny, og få dage efter skete det samme. Drengen bedyrede højt og helligt, at han ikke havde været for voldsom, men var under mistanke for at have klemt den. Da den tredje hamster døde på samme måde, fandt de ved et tilfælde ud af, at der var noget galt med foderet :shock:
Så: Smid foderet ud og køb en ny pose, inden du får en ny hamster.
Mvh.
Frejas mor (som deler profil med Freja)
Jeg har engang hørt om en død hamster med lignende symptomer. Drengen fik en ny, og få dage efter skete det samme. Drengen bedyrede højt og helligt, at han ikke havde været for voldsom, men var under mistanke for at have klemt den. Da den tredje hamster døde på samme måde, fandt de ved et tilfælde ud af, at der var noget galt med foderet :shock:
Så: Smid foderet ud og køb en ny pose, inden du får en ny hamster.
Mvh.
Frejas mor (som deler profil med Freja)
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere