Guldhamster vægt

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Ren

Guldhamster vægt

Indlæg af Ren » 22. apr 2012 19:01

Hvad er normalvægten for en guldhamster han? Jeg er ikke sikker på hans alder, men han må være omkring 1år og 2-3 måneder tror jeg.
Mener han på sit højeste vejede 170gram (Har ikke vejet ham mere end et par gange, og længe siden sidst)
Nu synes jeg han er begyndt at virke noget stiv og træt i det. Pelsen er heller ikke så flot som førhen. Vægten siger 102gram nu.
Er det alderdom der spiller ind allerede?

kwo

Indlæg af kwo » 22. apr 2012 19:51

Vægten kan svinge en del, men det kunne godt tyde på alderdom.

Du skriver "han må være". Er han født hos dig eller har du købt ham hos en dyrehandel, der har opgivet alderen? I sidstnævnte tilfælde skal du nok ikke hænge dig alt for meget i hvad de har sagt. ;-)
Kenneth Worm

Ren

Indlæg af Ren » 22. apr 2012 22:41

Han er købt hos en dyrhandler, som sagde at han var en halv voksen han.
Men jeg havde ham dog i et par måneder før han fik nogle større you-know  :wink: Så jeg har ingen idé om hvor gammel han helt nøjagtig er.

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. apr 2012 03:19

Du kan ikke bruge størrelsen på hans testikler til noget. Det er varmen, som afgør hvor tydelige de er.

De kan se ret store ud på 4 uger gamle unger.

Og det er meget svært at aldersbestemme hamstere ud fra f.eks. størrelse, da de også varierer i størrelse  :D

Ren

Indlæg af Ren » 23. apr 2012 10:39

Aha det forklarer også en del så. Min dyrlæge sagde han var blevet kønsmoden og det kunne jeg heller ikke få til at passe for der havde jeg haft ham i 4-5 måneder.
Men han må altså være alt i mellem 1½ - 2år så det er vel ikke så mærkeligt at han begynder at skrante. Jeg er bare i tvivl om jeg selv skal sige stop. Han har set temmelig afpillet ud i nogle uger nu og virker også mere sammenkrøbet og benet, men spiser stadig som han plejer, men leger også noget mindre end førhen.

Låst