Hej
Mit guldhamster Baloo, går næsten hele tiden med lidt åben mund. Er lidt bekymret for, om hans tænder er blevet for lange?
Jeg gav ham solsikkefrø, som han virkelig elsker, men 3 gange i streg tog han fat i det, men tabte det så.. Så vidt jeg kan se, får han da stadig spist, men er virkelig bekymret for om de er for lange?
Her er billeder:
http://www.gnavergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=12028
Guldhamsters tænder for lange?!
Guldhamsters tænder for lange?!
De dejligste pelsbolde . Og så er jeg ovenikøbet den heldige ejer <3
Jeg synes kun jeg kan se tænderne på et billede, og der ser de helt normale ud (han er ellers sød ) Hamstertænder ER meget lange, og gule. Hvis hans tænder er så lange at han ikke kan spise ordentligt, er du nødt til at tage ham til dyrlægen, som så vil klippe/file hans tænder.
For at undgå det i fremtiden, så sørg for at han har nogle grene fra æble, pære,bøgetræer eller lignende (bare ikke blommetræer, de er giftige), han kan gnave i og slide sine tænder
For at undgå det i fremtiden, så sørg for at han har nogle grene fra æble, pære,bøgetræer eller lignende (bare ikke blommetræer, de er giftige), han kan gnave i og slide sine tænder
mvh Desiree
Hej Mullemus
Hvordan går det med din hamsters tænder?
Faktisk kan man godt købe grene hos dyrehandleren, men det er jo billigere, hvis man har adgang til naturen
Man kan også lægge en granitsten i buret. Man skal bare koge den først. Det er vigtigt, at man ikke bruger flintsten, da hamsteren kan skære sig på de skarpekanter.
Hvordan går det med din hamsters tænder?
Faktisk kan man godt købe grene hos dyrehandleren, men det er jo billigere, hvis man har adgang til naturen
Man kan også lægge en granitsten i buret. Man skal bare koge den først. Det er vigtigt, at man ikke bruger flintsten, da hamsteren kan skære sig på de skarpekanter.