Hej
Min lille nye hamster som jeg fik i tirsdag er lige hoppet ud af min hånd og landede på gulvet fordi jeg ikke kunne nå at gribe den nu er den meget meget stille, og har fået næseblod, den siger nogle sjove lyde.. den er dog livet lidt op og har løbet lidt i løbehjul.. men er meget i tvivl om jeg skal kontakte en dyrlæge da det koster 300 kr. fordi det er søndag.. :'( den har vasket sig lidt.. men er meget stille og nu også gået ind i sit hus..
Er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. nogen der har prøvet det samme eller bare har nogle gode råd ??
Hamster Hop :(
-
Hvordan går det med din hamster?
Hamstere klarer tit fald ret godt. Mange gange lander de faktisk på benene og er bare lidt overraskede/ forskrækkede.
Vi har allesammen prøvet det!
Ofte vil de lige spjætte lidt, som om de har krampe, fordi de slår sig. Men det går over på kort tid.
Næseblodet synes jeg heller ikke lyder godt, men det kan stadig bare være et slag. Det skulle gerne være holdt op igen.
At den løber i sit hjul er et rigtigt godt tegn!
De to store problemer med fald er om hamsteren får en indre blødning eller om den brækker noget.
Hvis den løber, har den nok ikke brækket noget.
Hvis den har fået en indre blødning, ville den nok ikke live op og begynde at løbe, og hvis det var meget alvorligt, ville den dø af det ret hurtigt - formentlig inden for 1 time. Det lyder hårdt, men min pointe er, at dyrlægen ikke ville kunne stille noget op. Derfor kunne du godt lige se tiden an.
Tit kan man ringe til dyrlægen og høre om man skal komme - uden at det koster noget. Men søndag er det selvfølgelig lidt sværere.
Hamstere klarer tit fald ret godt. Mange gange lander de faktisk på benene og er bare lidt overraskede/ forskrækkede.
Vi har allesammen prøvet det!
Ofte vil de lige spjætte lidt, som om de har krampe, fordi de slår sig. Men det går over på kort tid.
Næseblodet synes jeg heller ikke lyder godt, men det kan stadig bare være et slag. Det skulle gerne være holdt op igen.
At den løber i sit hjul er et rigtigt godt tegn!
De to store problemer med fald er om hamsteren får en indre blødning eller om den brækker noget.
Hvis den løber, har den nok ikke brækket noget.
Hvis den har fået en indre blødning, ville den nok ikke live op og begynde at løbe, og hvis det var meget alvorligt, ville den dø af det ret hurtigt - formentlig inden for 1 time. Det lyder hårdt, men min pointe er, at dyrlægen ikke ville kunne stille noget op. Derfor kunne du godt lige se tiden an.
Tit kan man ringe til dyrlægen og høre om man skal komme - uden at det koster noget. Men søndag er det selvfølgelig lidt sværere.
-