Hej med jer. Jeg har igen brug for lidt hjælp, denne gang blot til at bedømme om min beslutning er den rigtige...
Hvis I er medlem af siden på Facebook, har I muligvis set mine indlæg om min lille dværgpige, My, som har en svulst ved næsen.
Sammen med dyrlægen aftalte jeg, at jeg skulle holde godt øje med den, og selv beslutte når det var nok for My.
På det tidspunkt generede den ikke på anden måde, end at den sad træls for hende.
Men nu er hun begyndt at sove helt ekstremt meget - er kun oppe for at drikke, spise og tisse. Hun har også nedsat sit medbehov.
Derudover kommer der puds og lidt blod fra svulsten, og det størkner jo, det skidt. Problemet er så, at den sidder ved hendes næse og når det størkner spærrer det hendes luftveje - i hvert fald i det ene næsebor, og jeg kan høre hun sidder og "nyser" for at få luft igennem.
Jeg hjælper hende naturligvis alt jeg kan med at opløse såret, så det ikke størkner, men jeg synes ikke det værdigt for min lille pige mere... :(
Hun er bange for at komme op, da hun jo ved, at det gør ondt når jeg vil hjælpe hende. Uanset hvor hårdt det er at få et dyr aflivet, så skal mine ikke lide, og det synes jeg efterhånden det ser ud til hun gør... Så er jeg helt galt på den med min beslutning om, at jeg ringer til dyrlægen imorgen og får en tid der eller tirsdag? :(
Jeg håber I vil give jeres mening med på vejen, jeg har brug for hjælp til at af- eller bekræfte min beslutning.
Råd omkring aflivning
Råd omkring aflivning
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
-
Årh.. Jeg er ked af at i er nødt til at tage en så tung beslutning.
Udfra det du skriver lyder det til at hun ikke længere har et glad hamsterliv når blodet størkner, og hun ikke kan lide du hjælper hende med det. Hvor ville jeg ønske der var gået længere tid før hun begyndte at mærke til det.
Jeg synes dine argumenter for at bestille en tid lyder fornuftige og kloge.
Jeg synes ikke du er helt galt på den, og synes du skal følge det du selv føler er rigtigt at gøre for lille My.
Udfra det du skriver lyder det til at hun ikke længere har et glad hamsterliv når blodet størkner, og hun ikke kan lide du hjælper hende med det. Hvor ville jeg ønske der var gået længere tid før hun begyndte at mærke til det.
Jeg synes dine argumenter for at bestille en tid lyder fornuftige og kloge.
Jeg synes ikke du er helt galt på den, og synes du skal følge det du selv føler er rigtigt at gøre for lille My.
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-
Det lyder, som de andre også siger, at det er ved at være tid for den lille My til at krydse regnbuebroen. 
Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til et højt elsket kæledyr, men på den "positive" side, er du herre over hvornår det er for meget og hvornår der bliver for mange dårlige ting vs. de gode ting ved hamsterlivet.
Og selvom det er hårdt, så er det den helt rigtige og ansvarlige beslutning, at sige, det er ved at være tid.

Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til et højt elsket kæledyr, men på den "positive" side, er du herre over hvornår det er for meget og hvornår der bliver for mange dårlige ting vs. de gode ting ved hamsterlivet.
Og selvom det er hårdt, så er det den helt rigtige og ansvarlige beslutning, at sige, det er ved at være tid.