Hvor sundt er det for hamstern ?
Hvor sundt er det for hamstern ?
Hej! undskyld vis det er postet forkert.
Men jeg fandt jeg video på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=V4Mcs5s8uB4 om hvordan man laver strøelse til hamsterns bur ud af papir. Og har så lavet det ud af makuleret dokumenter som har ligget i vand i ca 1 time. Det er virkeligt meget svært at se blækket, men kan hamstern bruge det uden at blive syg ?
Tænkte nemelig det kunne bruges også bare til reden, og når vi skal hente den ?
Men jeg fandt jeg video på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=V4Mcs5s8uB4 om hvordan man laver strøelse til hamsterns bur ud af papir. Og har så lavet det ud af makuleret dokumenter som har ligget i vand i ca 1 time. Det er virkeligt meget svært at se blækket, men kan hamstern bruge det uden at blive syg ?
Tænkte nemelig det kunne bruges også bare til reden, og når vi skal hente den ?
Hej
Nu har jeg også set videoen og ideen er god nok. Jeg tror at blækket kommer helt af, men jeg ved det ikke med sikkerhed, så derfor er det ikke noget jeg umiddelbart vil gå i gang med.
Synes også det ser lidt besværligt ud ift at man kan få en pakke carefresh for 50 kr
men måske andre har erfaringer med det?
Nu har jeg også set videoen og ideen er god nok. Jeg tror at blækket kommer helt af, men jeg ved det ikke med sikkerhed, så derfor er det ikke noget jeg umiddelbart vil gå i gang med.
Synes også det ser lidt besværligt ud ift at man kan få en pakke carefresh for 50 kr
Hm.. har ikke brugt så meget vand som hende, det har bare ligget og soppet i den samme vand i 1 time ca. Men tak for svaret :)chlin skrev:Hej
-
Opløses toilet papir ikke helt når det kommer i vand ?mosegaardmortensen89 skrev:Jeg ville smide det ud. for hvis det var det og hamsterne så ville blive syg af det. Så ville det da være trist.
Du kan prøve igen eller bruge toiletpapir. Det har aldrig givet mig udslæt at bruge toiletpapir :D
PS: vi har et hø fra den tid vi havde marsvin (2 helt nye pakker) som bare kommer fra brugsen, eller netto det kan jeg ikke lige huske. På pakken er der billede af en hamster, og høet er ganske blødt. Har dog hørt at de kan skade kindposerne ?
-
Jeg kan godt se jeg ikke lige fik mig forklaret mig ordenligt. Jeg mente at i stedet for at lave papir strøelse, kan du rive toiletpapir, som den kan bruge til at bygge hule af.
Men som strøelse ville jeg nok bruge boxo, carefresh eller spåner. Men hvis du gerne vil lave dit eget kan du prøve at lave det igen og se om du så kan undgå udslæt.
Hvis høet er stift så kan det godt prikke hul i hamsterens kindposer, men hvis det er blødt burde det ikke være et problem. Hamstere har ikke brug for hø, men de kan godt bruge det hvis det er blødt :D
Men som strøelse ville jeg nok bruge boxo, carefresh eller spåner. Men hvis du gerne vil lave dit eget kan du prøve at lave det igen og se om du så kan undgå udslæt.
Hvis høet er stift så kan det godt prikke hul i hamsterens kindposer, men hvis det er blødt burde det ikke være et problem. Hamstere har ikke brug for hø, men de kan godt bruge det hvis det er blødt :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Så har jeg prøvet igen, og er sluppet fra det uden nogen problemer, så regner med at hamstern går lige så :)
Har købt en pakke Chrico spåner af fyrtræ, og Har en pakke Best Friend "Festival Hay" ligende, hvor der er afbillede en hamster.
Og har ingen andre muligheder en at bruge Chrico da vi her på øen ikke har nogen der forhandler Carefresh og sådan :?
Må hamstrer nogen over i Svendborg eller andre steder når muligheden byder sig.
Har købt en pakke Chrico spåner af fyrtræ, og Har en pakke Best Friend "Festival Hay" ligende, hvor der er afbillede en hamster.
Og har ingen andre muligheder en at bruge Chrico da vi her på øen ikke har nogen der forhandler Carefresh og sådan :?
Må hamstrer nogen over i Svendborg eller andre steder når muligheden byder sig.