Kræft..

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
mette

Kræft..

Indlæg af mette » 7. nov 2012 22:54

Jeg er ret sikker på, min hamster har fået kræft. Har vedhæftet et billede, det ser rigtig træls ud!
Hamsteren virker frisk og er aktiv, spiser og drikker som den plejer. Den er dog næsten 2,5 år gammel. Bør jeg aflive den? Eller - dens alder taget i betragtning - bør jeg lade den leve, så længe den virker til at have det fint?
Vedhæftede filer
foto.JPG
foto.JPG (23.39 KiB) Vist 1820 gange

chlin

Indlæg af chlin » 7. nov 2012 23:53

Det kan jo også være andet end kræft. Men et eller andet fejler den i al fald!
I betragtning af hamsterens alder kan du jo nok ikke forvente at den lever meget længere under alle omstændigheder. Så synes du skal gøre op med dig selv om den skal have lov til at leve indtil den begynder at lide? Eller rettere sagt: indtil du kan se at den lider, for du ved jo ikke om den har ondt eller føler ubehag?
Eller om du vil give den fred nu mens du mener at den har det godt. Fordi du ikke ønsker at den skal begynde at lide?

Den tredje mulighed er at tage den til dyrlægen og evt opstarte noget behandling. Men i betragtning af dens alder synes jeg ikke det er den bedste løsning

Håber at du finder ud af hvordan du og din hamster bedst kan tage besked med hinanden

Kærlige hilsner
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Låst