Hej alle sammen..
Jeg vil fortælle en lille historie om vores dejlige dværghamster Tyson.
Min kæreste købte ham til mig på vores 1 års dag sammen med vores andet dværghamster Misser. Vi troede først at de begge var hunner og inden vi havde givet dem navne så havde vi lige pludselig unger.
Det var vi faktisk rigtig kede af, for det betød at vi måtte skille Tyson og Misser af, som sov op af hinanden i samme hjørne hver eneste nat og som løb i deres hjul sammen. De virkede så forelskede.
Da vi skilte dem af, ledte de begge to i flere uger efter hinanden. Det gjorde ondt i vores hjerter hver gang de løb rundt i buret og klatrede op og ned af tremmerne.
Vi fik kun 3 unger, Konan, Hunni og Pixie, men de var dejlige og fredelige. Konan og Hunni gav vi til en dame der elsker hamstere. De fik begge 9 unger i hver deres kuld (to hanner).
Vi beholdte Pixie og inden vi vidste noget om det, så havde Misser født igen.... Det var ikke så smart, for der var en chance for at det kunne være indavl mellem mor og søn... Men ungerne gav et dejligt resultat, 6 friske unger! Missy, Angel, Snooks, Snoop, Muddi og Joey. Imens der blev flere og flere i det ene bur, så måtte søde Tyson sidde og kigge på ovre i det andet bur... Pixie fik også sit eget bur, men han nød det mere, da han kunne løbe alene i sit hjul og spise al maden selv.
Nu tilbage til Tyson. Han var det sødeste hamster jeg nogensinde har haft/set/mødt. Han var så kærlig og elskede at komme op. Når vi tog et toiletpapirrør hen til ham, så kravlede han op i det, fordi han vidste at det betød at vi skulle lege. Han kunne tit godt lidt bare at sidde ved os og liste lige stille rundt på os. Han var så fredelig. Og når der var mad, så raslede vi med posen og han skyndte sig ud og kravlede op af tremmerne og hoppede hen i madskålen. Og lige så snart han kunne lugte eller høre at jeg skar agurk, så begyndte han også at kravle op af tremmerne og ligeså snart at agurken var i buret, så sad han og spiste det hele. Og når man slog lidt på tremmerne og sagde "Tyson" eller "Teis", så kiggede han frem og kravlede han mod os. Han var så kærlig og bed os aldrig. Han var den perfekte hamster man kunne ønske sig.
Så for to dage siden var min mor på besøg og vi ville vise hvor glade alle hamsterne var for mad. Alle ungerne og Misser og Pixie løb ud til maden, men Tyson blev i sit lille hus.. Det var først 2-3 minutter efter han kom ud og tog lidt mad og så gik han ind i sit lille hus og lagde sig igen.
Dagen efter var det mad tid igen og her kom han heller ikke ud med det samme. Jeg prikkede lidt til ham og grinte så, fordi jeg troede at han var træt.. Men så om aftenen ville jeg kigge til ham igen, for havde slet ikke set ham hele dagen. Da jeg så fik ham ud af sit hus, så var han helt kold og krøllet sammen. Man kunne se at han ikke havde det godt, for hans pels var helt snusket og han trak vejret meget hurtigt. Jeg sad og varmede ham i en time sammen med en veninde og fik ham til at drikke en lille smule vand. Et par timer efter tænkte jeg at jeg ville varme ham igen. Han var allerede helt kold og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg gav ham lidt A38 for at se om det var noget han havde lyst til, men det hjalp heller ikke.. Jeg varmede ham i 2 timer og sad og græd og læste hvad man kunne gøre for en syg hamster. Gættede selv på at han havde diarre.
Her til morgen fik jeg ham så frem igen og selvom hans bur stod ved radiatoren, så var han stadig helt kold. Denne her gang reagerede han næsten ikke på noget som helst og han trak vejret endnu hurtigere og igennem munden. Min kæreste kom hjem og sad med ham i 20 minutter og langsomt døde han i min kærestes hænder. Vi ved at han er et bedre sted nu, det var bare så hårdt at miste vores lille elskede Tyson. Han var min kærestes og miin lykke hver dag, altid så glad og frisk.. Og nu er han i himlen..
Nogen der kan fortælle om det var diarre eller om det måske var en anden sygdom? Vi har det så skidt med at vi opdagede hans sygdom for sent...
Det skal lige siges at vi fik ham d. 11/6/12 - han er vokset siden så vi tror ikke han har været gammel da vi fik ham..
Og hvad gør man med et hamster der skal begraves om vinteren? Vi kan ikke få os til at smide ham ud ...
Håber i vil læse min historie om vores elskede Tyson og svare på nogle af mine spørgsmål.
R.I.P. Tyson <3 <3 <3
Vores kære Tyson...
Vores kære Tyson...
- Vedhæftede filer
-
- Vores elskede Tyson. <3
- tyson min skat.jpg (60.17 KiB) Vist 3202 gange
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så døde han af alderdom og formentligvis ganske smertefrit. Jeg har selv haft præcis den samme oplevelse et par gange, og sådan er det vist desværre bare, når man siger farvel til en lille pensionist.
Enten skal I have en rigtig god skovl, nu hvor jorden er så hård, eller også skal I rulle ham ind i lidt køkkenrulle og forsegle ham i en plastikpose. Så kan man udsætte begravelsen en smule (evt. til en dag uden helt så megen sne/frost) ved at lægge ham i fryseren. Han lyder ikke til at have fejlet noget, så det burde kunne gå an.
Enten skal I have en rigtig god skovl, nu hvor jorden er så hård, eller også skal I rulle ham ind i lidt køkkenrulle og forsegle ham i en plastikpose. Så kan man udsætte begravelsen en smule (evt. til en dag uden helt så megen sne/frost) ved at lægge ham i fryseren. Han lyder ikke til at have fejlet noget, så det burde kunne gå an.
Tak for opmærksomheden alle sammen
Jeg tog hjem til min mor og begravede den i hendes have, så vi havde en skovl. Jorden var overraskende nok ikke særlig hård, kun det øverste stykke.
Vi har sendt Tyson godt afsted med sangen "I will always love you" og selvom det "kun" er en hamster og vi "kun" har haft i et halvt år, så tudede jeg rigtig meget. Han var virkelig det bedste hamster :love4:
Jeg tog hjem til min mor og begravede den i hendes have, så vi havde en skovl. Jorden var overraskende nok ikke særlig hård, kun det øverste stykke.
Vi har sendt Tyson godt afsted med sangen "I will always love you" og selvom det "kun" er en hamster og vi "kun" har haft i et halvt år, så tudede jeg rigtig meget. Han var virkelig det bedste hamster :love4:
Det var godt han fik fred :engel2:inlovehm skrev:Tak for opmærksomheden alle sammen
Kender det selv, har prøvet det fire gange med marsvine, og forhåbelig har jeg 2 år med Lilly :)