lange tænder

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Astrid1992

lange tænder

Indlæg af Astrid1992 » 23. jan 2013 20:02

Hej

Jeg vil lige hører hvornår tænder er for lange?
Jeg er en smule bekymret for grace ( måske er jeg lidt hypokonder på vejne af grace). Hun er begyndt tit at have munden åben, jeg har ikke lagt mærke til det før og overvejer derfor om det er pga tænder. Det kan jo også være jeg bare har været uopmærksom før :)

Vil gerne hører hvad i synes og hvilke tydlige tegn der er på for lange tænder
Mvh
Astrid

Use it for good if you know that you can

milla.b

Indlæg af milla.b » 23. jan 2013 20:14

Jeg ved ikke om der er en præcis længde men hvis hun har tinghus kan gnave i fk. træhuse eller træpinde og meget mere så sørger hun selv for at holde dem nede
Calobe's hamsteropdræt

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 23. jan 2013 20:48

vis du holder hende i nakkeskindet (det skader dem ikke) så kan du meget let se om tænderne ser meget lange ud. Ellers kan du tilbyde masser at ting at gnave i, vis hun ikke vil kan du tage en yourgurth drop og gnide dem på hjørnerne,så det dufter tiltrækkende.

Astrid1992

Indlæg af Astrid1992 » 23. jan 2013 21:10

HamsterPigen skrev:vis du holder hende i nakkeskindet (det skader dem ikke) så kan du meget let se om tænderne ser meget lange ud. Ellers kan du tilbyde masser at ting at gnave i, vis hun ikke vil kan du tage en yourgurth drop og gnide dem på hjørnerne,så det dufter tiltrækkende.
Jeg har kigget og jeg synes de ser lang ud, men om de er meget lange ved jeg ikke.. hvor går grænsen?
Mvh
Astrid

Use it for good if you know that you can

Låst