Øje problemer

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
dilan

Øje problemer

Indlæg af dilan » 13. feb 2013 19:40

Hej.

Mit hamster, Hurley 1,5 år, har en knop i øjet. Der er rødme omkring øjet og   vådt i øjenkrogen. Knoppen er ved tårekanalen. Han har skæl på ryggen, men øjet er jeg mest nervøs for. Han har ikke ændret adfærd og dette er grunden til han ikke har været til lægen. Jeg er lige kommet hjem efter en lille ferie og knoppen er blevet lidt større - nogle ideer om hvad det kan være? og evt. råd til hvad jeg skal gøre?

Mvh. Dilan

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 13. feb 2013 19:53

Jeg ville nok tage til dyrlægen :)

vonJul

Indlæg af vonJul » 13. feb 2013 20:02

Hvilken slags bund er der i hans bur? Jeg tænker det måske kunne være en reaktion på at han har fået noget i øjet, ligesom nå mennesker får problemer hvis et sandkorn ell. lignende i øjet og ikke kan slippe af med det..

Jeg ville nok også få dyrlægen til at tjekke det, da det lyder som noget ligende en sandkornsblæne..

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 13. feb 2013 20:04

Vi bruger i øjeblikket spåner :) ..

dilan

Indlæg af dilan » 13. feb 2013 21:38

Da det startede var alting i buret som det altid har været. Det var først efter jeg lagde mærke til det, at jeg ændrede spåner for at se om det ville gøre en forskel, men nej. Der ser heller ikke ud til at være noget siddende i øjet. Jeg er dog lidt bange for, at det kan være en tumor eller noget lignende. Er det en mulighed eller er det bare mig der er lidt FOR bekymret?

vonJul

Indlæg af vonJul » 13. feb 2013 21:57

Hvis det er et korn eller en lille spån der har sat sig og har dannet "knoppen" så kan man ikke se den da huden lægger sig over og dækker den..

Altså lige med det der ville jeg tage til dyrlægen og få en diagnose på hvad det er ..

Og så synes jeg ikke du er pylret ;) jeg gik selv i baglås i går da en af mine roborovski-piger valgte at spille "død" i sandbadet.. de stikker normalt af når jeg rækker hånden ind, men hun blev liggende indtil jeg aede hende lige så stille.. Så løb hun af pommeren til ... men der var jeg godt nok bange for hun var blevet syg!

Låst