Hej Inspireret af 'hvor meget vejer din hamster' har jeg tænkte mig osse at veje mine, men jeg har bare et spørgesmål jeg funderet over lidt :- hvornår er en hamster bare et stort bygget hamster, og en fed hamster.? Jeg kan godt se en fed hamster hvor fedeme bare slasker nede, men jeg kan også godt mærke en stort hamster når den er bare solid og store af bygning. Og det plejer at gå 'med' i familie linier.
Alle mine hamstere får 'ens' mad, (altromin) i samme portioner, men jeg oplever alligevel at der er en forskel, og den forskel har klart og tydelig noget at gøre med afstamninger. dvs hvis far og mor har været stor modeller, ja så er der tit deres unger blir større. Jeg har nogle hamstere (og jeg skal nok lave en liste) som er bare 'stor' modeller vil jeg sige. De er IKKE slaske fed, men jeg læser i et hamsteropdrætteres håndbog at en hamsters størrelse er aldrig for stort, så længe den ikke er fed. OG tilmed er jeg også bevidste om motion osv. i hverdagen. Paradoksal spørgesmål, ved jeg, men vil simpelthen bare vide om der er et bestemte grænse ??? :?: :D :shock: :)
større og stort
større og stort
sandi : all good things comes to those who wait....
En hamster kan sagtens blive for stor, selvom den ikke er fed. I Sverige har de i mange år avlet efter så store hamstere som muligt, og det har resulteret i nogle kæmpe hamstere (200+ g) som er meget ufrugtbare, og dermed svære at avle videre på.
Forskellen på om man har en stor hamster eller en fed hamster, går netop på hvordan hamsteren er bygget. Er den stor, med fedtlommer flere steder på kroppen, så er den overvægtig, hvilket ikke er godt. For mig ligger den ideele hamster nok mellem 150-180g, uden at være fed, men størrelse er bestemt ikke alt
Forskellen på om man har en stor hamster eller en fed hamster, går netop på hvordan hamsteren er bygget. Er den stor, med fedtlommer flere steder på kroppen, så er den overvægtig, hvilket ikke er godt. For mig ligger den ideele hamster nok mellem 150-180g, uden at være fed, men størrelse er bestemt ikke alt
-
det kommer an på art,
guldhamstere kommer det meget an på kropsbygningen.
vinterhvide er ihvertfald overvægtige hvis de vejer så meget at deres øjne begynder at poppe når man håndtere dem men også hvis de er store men overhovedet ikke på en muskuløs måde.
campbells ved jeg ikke helt hvordan reagere for har altid nået at regulere deres mad inden det skete, men igen meget store på en meget lidt muskuløs måde.
kinesere hvis de ikke har den slanke kropsform
roboer ved jeg heller ikke lige hvordan de reagerer
vinterhvide er ihvertfald overvægtige hvis de vejer så meget at deres øjne begynder at poppe når man håndtere dem men også hvis de er store men overhovedet ikke på en muskuløs måde.
campbells ved jeg ikke helt hvordan reagere for har altid nået at regulere deres mad inden det skete, men igen meget store på en meget lidt muskuløs måde.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
robo'er er jo fra naturens side formet som en lille kartoffel - næsten rund :lol:darkangel87 skrev:det kommer an på art,
jeg har set en fed robo - den var bredere end den var lang :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
Jeg vil lige tilføje nogle hamstere er født med udstående øjne, men jeg er enig i det ikke bliver bedre af hvis de bliver overvægtige.darkangel87 skrev:det kommer an på art,
Jeg går ikke så meget op i hvad mine hamstere vejer, mere om de ser sunde ud. Men jeg vil dog helst ikke de bliver for store og vejer over 200 gr. Men hvis en hamster vejer 120 og ser sund ud så er det okay med mig :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk