Hamster hoppede op af skål og ned på gulvet.
Hamster hoppede op af skål og ned på gulvet.
Hej alle , ja så sket det der ikke burde ske.Vores lille guld hamste hoppede op af den skål han er i når han kommer ud , vores store søn har det bedst med at have ham i en skål når han skal ud og lege på sofaen.
Men nu hoppede han op da han blev lidt forskrækket , dog kun fra ca. 1 m , men han ramte desværre vores sofa bord med den ene side og nu er vi lidt bekymret om hans ben er brækket , idet han ikke er så glad for at bruge det , han kan godt bevæge det og der er god modstand i det når man forsigtigt støtter det.
Så er spørgsmålet , kan et brækket ben selv vokse sammen med godt resultat.Han er stadig meget livlig og det genere ham ikke sønderligt , vil bare ikke støtte på benet.Skal vi se tiden an eller straks gå til dyrlæge og hvad kan han evt. gøre .
Takke for alle svar.
madmax
Men nu hoppede han op da han blev lidt forskrækket , dog kun fra ca. 1 m , men han ramte desværre vores sofa bord med den ene side og nu er vi lidt bekymret om hans ben er brækket , idet han ikke er så glad for at bruge det , han kan godt bevæge det og der er god modstand i det når man forsigtigt støtter det.
Så er spørgsmålet , kan et brækket ben selv vokse sammen med godt resultat.Han er stadig meget livlig og det genere ham ikke sønderligt , vil bare ikke støtte på benet.Skal vi se tiden an eller straks gå til dyrlæge og hvad kan han evt. gøre .
Takke for alle svar.
madmax
-
Re: Hamster hoppede op af skål og ned på gulvet.
Jeg synes at i skal tage til dyrlægen straks. For er synd hvis han lider.
Det er ikke godt hvis den er brækket. Men få ham undersøgt
Det er ikke godt hvis den er brækket. Men få ham undersøgt
Tak for hurtigt svar , har fået tid hos dyrlægen idag kl 1430 , skal nok skrive hvad han finder ud af .
madmax
madmax
-
Held og lykke, håber at det ender godt
Håber kun det er forstuvet, held og lykke hos dyrlægen.
Fra mig og Zoo
Øv da, sikke noget.
Jeg har erfaring med brækkede ben kontra forstuvede ben fra min tid som undulatopdrætter, og jeg vil sige, at hvis benet er brækket, så er der ingen kraft/styrke i det og overhovedet ingen griberefleks. Så hænger benet/foden nærmest og dingler efter dyret
I og med at han har styrke i benet og løfter det når han går, så tyder det heldigvis kun på en forstuvning, eller ømhed efter et slag.
Godt I får ham tjekket. Krydser fingre for ham xxxxx
Jeg har erfaring med brækkede ben kontra forstuvede ben fra min tid som undulatopdrætter, og jeg vil sige, at hvis benet er brækket, så er der ingen kraft/styrke i det og overhovedet ingen griberefleks. Så hænger benet/foden nærmest og dingler efter dyret
I og med at han har styrke i benet og løfter det når han går, så tyder det heldigvis kun på en forstuvning, eller ømhed efter et slag.
Godt I får ham tjekket. Krydser fingre for ham xxxxx
Puha da , intet var brækket og idag var der meget mere styrke i benet , lægen var helt tryk ved at sende ham hjem som han var .
Nu får han en større skål med et lille låg , så det ikke sker mere.
madmax
Nu får han en større skål med et lille låg , så det ikke sker mere.
madmax
Dejligt at høre der ikke var brækket
Fra mig og Zoo
-
Hvor er det dejligt og høre. Ville ikke være godt, hvis den var brækket
-
Godt at høre
Jeg har oplevet brækket ben og forstuvet ven. Hvis de giver modstand så er der håb for det kommer sig. Hvis det er brækket og hænger efter hamsteren er der ikke noget at gøre er min erfaring.
Da min hamster forstuvede benet fjernede jeg hjulet og efter 3 dage brugte hun det helt normalt igen. Hun fik blå birkes i en madskål imens, som er smertelindrende
Men jeg vil sige at det altid er en god ide at tage til dyrlægen
Måske kan det hjælpe at fjerne hjulet og nogle blå birkes
Jeg håber han snart er helt frisk
Jeg har oplevet brækket ben og forstuvet ven. Hvis de giver modstand så er der håb for det kommer sig. Hvis det er brækket og hænger efter hamsteren er der ikke noget at gøre er min erfaring.
Da min hamster forstuvede benet fjernede jeg hjulet og efter 3 dage brugte hun det helt normalt igen. Hun fik blå birkes i en madskål imens, som er smertelindrende
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Hej alle , det går meget fremad med vores lille hamster han , nu bruger han også fode og benet til at klø sig i nakken og på siden.
Man kan heller ikke se på ham mere at han halter , eller på anden måde har problemer, han klatre løs i buret nu som han gjore før .
madmax
Man kan heller ikke se på ham mere at han halter , eller på anden måde har problemer, han klatre løs i buret nu som han gjore før .
madmax
-
Hvor er det godt at høre
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Hvad er birkes?mosegaardmortensen89 skrev:Godt at høre
Calobe's hamsteropdræt