Hævet pote + Dyrlæge i Kbh?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Lotte

Hævet pote + Dyrlæge i Kbh?

Indlæg af Lotte » 5. mar 2014 08:46

Min lille Sofus har en hævet tå og hele poten er også hævet og mere rød end de andre poter. Men han virker ikke til selv at være plaget af det. Opdagede det i morges, og ser lige tiden an til i eftermiddag, men har booket tid hos dyrlægen for en sikkerheds skyld.
Men øv, er rigtig ærgerlig. Den allerbedste gnaverdyrlæge, som ikke kun er hamrende dygtig men også supersød, holder op. Øv, øv, øv. Der er bare ikke mange dyrlæger, der ved noget om hamstere, og som samtidig gider bruge tid på dem.
Så nu skal jeg til at finde en ny (altså dyrlæge). :( Skulle bare lige have frustrationen ud, for har bare prøvet så mange dyrlæger.

Hvis der er nogen af jer, der kender en superdygtig og -sød gnaverdyrlæge på Amager eller tæt på, må I meget gerne give lyd fra jer. Bare så jeg ved det til fremtidige hamsterproblemer.

Jeg beklager, hvis indlægget er placeret forkert, vidste ikke lige, hvor jeg skulle sætte det.

louisekold

Re: Hævet pote + Dyrlæge i Kbh?

Indlæg af louisekold » 5. mar 2014 14:54

Åh ha. krydser fingere for at han snart får det bedre igen.
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Lotte

Indlæg af Lotte » 5. mar 2014 19:42

Hans pote var mere hævet i eftermiddag, så afsted til dyrlægen kom vi. Han har fået et sår indvendigt i poten, så han skal have Baytril for infektionen og Metacam som smertestillende. Poten er også varmere end de andre, og han sover en del. Dyrlægen sagde, at hvis poten var mere hævet i morgen eftermiddag, skulle han bedøves, så hun kunne skære lidt i den, ifald der sidder noget, som irriterer. Det mente hun ikke, men nu må vi se. Ellers Baytril og Metacam i 10 dage og derefter kontrol. Håber så absolut på det sidste, men lige nu synes jeg bare, han reagerer på infektionen, så jeg er slet ikke optimistisk. Han kan heller ikke kravle op i tremmerne. Lige nu er han gået omkuld og sover i toilettet. Og han er ellers altid så superaktiv i flere timer. Åh altså, er bare så bekymret.

PiaH

Indlæg af PiaH » 5. mar 2014 20:48

Håber snart han er frisk igen, :crossed: for ham.
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. mar 2014 23:24

Håber virklig han snart er frisk igen. Jeg krydser fingre for ham :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Lotte

Indlæg af Lotte » 7. mar 2014 00:42

Tusind tak skal I have. Det varmer.
Jeg synes, at hævelsen måske er faldet en lille smule, men det kan være svært at se. Den virker i hvert fald til at have samme temperatur som de andre. Tidligere var den helt varm. Han humpede også lidt efter dyrlægeturen, det gør han heller ikke mere. Og han kravler i tremmer og er lige kravlet op til mig i sofaen (2 gange), så tror poten er i gang med at få det bedre.
Umiddelbart vil jeg ikke få tid til ham, så dyrlægen skal skære i ham. Han er frisk, kan slet ikke sidde stille, så det må da være et godt tegn. Spiser og drikker.
Jeg ser tiden an til først i næste uge, og hvis hævelsen ikke er faldet til efter weekenden, kontakter jeg lige dyrlægen igen.

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. mar 2014 08:49

Hvor er det godt det går fremad med ham og han er så frisk :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Lotte

Indlæg af Lotte » 7. mar 2014 09:19

Ja, han er så frisk, at jeg må vente med at give ham medicinen til han sover, hvor jeg så kan hive ham op i pænt slatten tilstand. Men han kæmper stadig. Indtil videre har jeg dog vundet. :mrgreen:

taysha

Indlæg af taysha » 7. mar 2014 16:53

giv noget lækkert efter medicinen, så han får noget han godt kan lide inden han bliver sat ned igen. Det kan være med til at forhindre at det bliver sværere og sværere at give medicin ;)
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Lotte

Indlæg af Lotte » 9. mar 2014 10:13

Har prøvet med alle lækkerbisknerne, men det virker desværre ikke på Sofus. Han spiser nemlig kun, når han er sulten. Og han er desværre ikke sulten efter medicinen, da er han bare knotten. Men vi er ved at lære det med medicinen, begge to.
Jeg kunne fredag aften se, han havde en lille boble under den hævede pote, det lignede lidt en vabel. Jeg kunne ikke rigtig se nogen forskel i går, lørdag. I dag kan jeg se, at det har blødt lidt, men jeg ved ikke rigtigt, hvad det har været, måske en vabel, måske en splint, aner det ikke. Hævelsen er der stadig og den har været stationær siden torsdag. Hvis det ikke er blevet bedre, booker jeg en ny tid til kontrol til ham så hurtigt som muligt.

taysha

Indlæg af taysha » 9. mar 2014 11:08

lyder som en byld, hvis det ikke er bedre i morgen, synes jeg du skal ringe og tale med den dyrlæge, der har tilset ham. :wink:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Lotte

Indlæg af Lotte » 10. mar 2014 08:46

I dag har han et sår inde i poten. Så måske er der gået hul på bylden eller vablen. Jeg kigger på poten igen i eftermiddag. Synes faktisk, hævelsen er faldet en lillebitte smule, men det er godt nok svært at vurdere, når han ikke ligefrem vil fremvise poten. Det virker bestemt ikke akut, så jeg ser (igen) lige tiden an.

Låst