Træt og sløv ung guldhamster

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
DitteMarie91

Træt og sløv ung guldhamster

Indlæg af DitteMarie91 » 11. mar 2014 22:07

Hej allesammen

Jeg søger nogle gode råd og erfaringer.
Jeg købte en rigtig sød guldhamster his en dyrehandler for omkring halvanden måned siden og hamsteren var da ca. 6 uger gammel.
De første uger var han meget frisk og meget aktiv, stod op omkring kl. 17-18 og løb gerne i sit hjul indtil vi stod op igen om morgenen. Også udenfor buret var han meget aktiv i sin bold, som han hidtil har været rigtig glad for og altid selv kravlede op i, når den blev sat ind i buret.

Her de sidste 2-3 uger er han blevet meget sløv og står først op omkring kl. 22 om aftenen, hvor han som regel bruger den første time på at spise lidt, drikke en smule og så ellers sove/hvile et sted i buret. Han lægger sig til at sove igen før kl. 5 om morgenen nu og kommer kun ud i løbet af dagen, ca. 1-2 gange, for at tisse og så går han i seng igen.

Han har været meget svær at gøre tam, og der gik ca. en måned før vi kunne tage ham op.
Efter at han er blevet mere tam, er han samtidig blevet virkelig sløv.
Han ser sund og rask ud "udenpå", spiser godt og pelsen er rigtig fin - han bruger også meget tid på sin pels.

Bør jeg gå til dyrlægen?
Eller er der nogen, der har nogle gode råd og erfaringer de vil dele?

Jeg ville blive rigtig glad, hvis jeg hører noget, da jeg er rigtig bekymret for min lille hamsterven.
Det er første gang jeg har hamster, så er i tvivl om, hvad jeg lige skal gøre.

Vh. en meget bekymret hamsterejer

Luna

Re: Træt og sløv ung guldhamster

Indlæg af Luna » 12. mar 2014 07:38

Det lyder såmænd bare som om han er blebet voksen og merr doven:) det lyder ganske normalt:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

louisekold

Indlæg af louisekold » 12. mar 2014 09:24

Der er jeg enig med Nikoline.
Det lyder til at han er blevet voksen, der er det ikke altid de er så aktive, de bliver mere dovne. Det skal du ikke være nervøs for :)
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Rasholm

Indlæg af Rasholm » 12. mar 2014 14:52

Han er blevet voksen, har fundet ud af at livet er skønt, har et dejligt bur og maden falder ned fra himlen. Og så kan man jo lige så godt leve livet lidt og tage det lidt med ro :wink: :D

Min Peanut havde også virkelig krudt i bagenden de første måneder hvor han var lille. Han tager livet lidt mere stille nu, men er dog en En aktiv Campbell, dog uden at køre i 6. gear, men nærmere 3. gear med små skift til 4. gear. Men absolut mere rolig end i starten.

Har endnu ikke personlig erfaring med guldhamster, men kunne forestille mig, at de ikke er så meget anderledes.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

DitteMarie91

Indlæg af DitteMarie91 » 31. mar 2014 12:05

Mange tak for svarene :D
Nu er jeg igen helt rolig :)

Låst