Roborovski med rød hud og hårtab

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
PernilleML

Roborovski med rød hud og hårtab

Indlæg af PernilleML » 10. sep 2014 23:00

Hej alle :)
Min lille Liva er en sød og frisk lille roborovski pige. Hun blev 1 år sidste måned, og indtil nu har hun virket sund og i vældig godt i stand (hun er min lille kugle) Her de sidste par uger har jeg observeret, at hun er blevet meget rød i huden. Jeg tror måske også, at hun har tabt lidt pels primært på ryggen. Jeg ved ikke, hvad det er? Jeg tænker ikke, at det er alderdom, hun er jo kun 1 år og roboer lever 3-3,5 år. Min anden robopige døde med en kræftknude for nogle uger siden, og inden knuden kom, tabte hun sig også, men jeg ved ikke, om Liva har kræft, hun har ikke tabt sig, og hun spiser rigtig godt, hun for pt ingen godbidder, kun ensartet grundfoder med de ting, hun har brug for..
Hvad kan det være? Hvorfor er hun rød?

vonJul

Re: Roborovski med rød hud og hårtab

Indlæg af vonJul » 11. sep 2014 05:43

Først vil jeg sige at selvom man siger at de gennemsnitligt lever 3-3,5 år, så er det ikke en garanti som du jo har oplevet med den anden robo du havde :)

Dernæst ville jeg anbefale en dyrlægetur da det kan være mange ting der gør hun er rød og taber håret.
Jeg har selv næsten lige været afsted med min den ene som nu er stort set hårløs på maven og har en rund mave nu. Ingen former for pelsmider eller andet kravl da hendes søster (som hun går med) så også ville have det, men hun har til gengæld en hormonforstyrrelse og modermærkekræft. Jeg er ret glad for at jeg mødte op og fik bekræftet min mistanke, og så må man have dem så længe man kan :) Mine er pt. 1 år og 10 måneder, og jeg har fået at vide at Flora (hende der er syg) ikke vil leve til sin 2 års fødselsdag, men nu får vi at se :)

Er det dog en form for pelsmider eller andet, kan det jo behandles, men jeg vil mene at man er nød til at have dyrlægen ind over når de er så små :)

God bedring til lille Liva :)

PS: Flora taber sig ikke rigtigt, men tager til gengæld på med et par gram ad gangen. De får ikke andet end altromin og lidt kattevådfoder i ny og næ.

Låst